۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۳۳۸۹۵

رسانه‌های صهیونیستی درباره سفر رئیسی به سوریه چه گفتند

رسانه‌های صهیونیستی درباره سفر رئیسی به سوریه چه گفتند
واکنش رسانه‌های صهیونیستی به سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه ادامه دارد و تحلیلگران، ضمن توصیف این رویداد به دستاوردی برای محور مقاومت، دلیل آن را «ضعف اسرائیل و فرصت‌های از دست‌رفته تل آویو» می‌دانند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رسانه‌ها، خبرنگاران و تحلیلگران رژیم صهیونیستی همچنان مشغول پرداختن به ابعاد و برنامه‌های سفر آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» به سوریه هستند و به مصاحبه دیشب وی با شبکه «المیادین» واکنش نشان دادند.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در گزارشی در این باره نوشت: «روعی کایس»، رئیس بخش جهان عرب شبکه صهیونیسیتی «کان» در توئیتی در صفحه‌اش گفت: رئیسی در مصاحبه خود با شبکه المیادین درباره سفر آتی خود به سوریه صحبت کرد و گفت: ما به صراحت از همه جبهه‌های محور مقاومت حمایت می‌کنیم و سفر من به سوریه نیز در چارچوب همین حمایت است؛ برای تقویت جبهه مقاومت تلاش می‌کنیم و در آن تردید نخواهیم کرد.

«راز تزیمت»، کارشناس صهیونیست مسائل ایران، در واکنش به توئیت کایس نوشت: «این مسئله‌ای تأثیرگذار است، اما سفر رئیسی به سوریه بیش از هر چیز برای انعقاد ده‌ها قرارداد همکاری اقتصادی امضا شده بین ایران و سوریه در سال‌های اخیر آماده شده بود؛ از تکه‌های کاغذ بازیافتی گرفته تا فرصت‌های مهم اقتصادی به نفع جامعه ایران، هر چیز دیگری یک امتیاز است».

در همین رابطه، «شاحر کلایمان» روزنامه‌نگار در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: رئیسی عصر دیروز در آستانه سفر امروز خود به سوریه با شبکه المیادین لبنان مصاحبه کرد و طی آن، اسرائیل را تهدید کرد. رئیسی درباره از سرگیری روابط با عربستان هم گفت که دشمنان از احیای روابط از جمله رژیم صهیونیستی عصبانی هستند.

کلایمان در گزارش خود با بیان اینکه «انتظار می‌رود رئیسی در سفر خود به سوریه یک بازدید میدانی داشته باشد و مجموعه‌ای از پروژه‌های اقتصادی را اعلام کند»، اضافه کرد که البته این رایزنی‌ها شامل مسائل امنیتی نیز خواهد شد.

رسانه‌های عبری به نقل از سرلشکر «عاموس گیلعاد»، از فرماندهان ذخایر ارتش رژیم اشغالگر، در یک مصاحبه رادیویی گفتند: «ایرانی‌ها احساس می‌کنند که اسرائیل ضعیف شده است؛ آن‌ها باور نمی‌کنند و چشمان خود را می‌مالند و تعجب می‌کنند که چه بر سر یهودیانی که خود را بدنام می‌کنند، آمده است».

«یوسی یوشع»، خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز در توئیتر نوشت: «فرصت از دست رفته: امروز رئیس جمهور ایران به سوریه سفر خواهد کرد. پاسخ مهم به غزه نه تنها لازم بود، بلکه فرصت بسیار خوبی بود تا بازدارندگی آسیب دیده در جبهه شمالی را بازگردانیم؛ اما فرصت از دست رفت، یعنی کار به درستی مدیریت نمی‌شود».

رئیس جمهوری ایران شب گذشته در در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین درباره چندین پرونده سیاسی از جمله جزئیات نزدیکی روابط ایران و عربستان، پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای و روابط دوجانبه با سوریه صحبت کرد.

رئیس‌جمهور ایران در خصوص وضعیت تل‌آویو در مصاحبه با المیادین ضمن تأکید بر اینکه تصمیم امروز در دست مجاهدان فلسطینی است و بر سر میز مذاکره سیاسی نیست، گفته بود: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند امنیت را در داخل مرزهای خود تامین کند، زیرا شرایط با گذشته بسیار متفاوت است و بر همگان روشن است که توافقات شرم‌الشیخ، کمپ دیوید و اسلو هرگز نمی‌تواند امنیت این رژیم را تامین کند.

توجه رسانه‌های صهیونیست و محافل سیاسی رژیم اشغالگر به سفر آیت‌الله رئیسی، در هفته جاری معطوف شده است؛ سفری که رسانه‌های عبری‌زبان آن را «استثنایی» توصیف و اذعان می‌کنند که «اسرائیل باید از پیامدهای سیاسی-امنیتی و حتی نتایج دیپلماتیک آن باشد». تحلیلگران اسرائیلی، جنبه‌های راهبردی سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق را مرکز ثقل تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خود قرار داده و عنوان می‌کنند که تهران، تفکر و روند جدیدی را درباره سیاست‌های خود در خاورمیانه اتخاذ کرده است.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات