۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۳۳۹۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن به دنبال تضعیف هیئات مذهبی است

دشمن به دنبال تضعیف هیئات مذهبی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال گذشته از ظرفیت هیئات مذهبی استفاده کرده است، از این رو دشمن می خواهد هیئات مذهبی را تعیف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در نشست فصلی شورای هیئات مذهبی استان اصفهان که در مرکز هیات حسینی نخل صدره و سرفره کاشان برگزار شد، گفت: اعضای شورای هیئات مذهبی به دلیل جایگاهی که دارند باید قدر خود را بدانند.

وی با اشاره به اینکه جلسات روضه و عزاداری هیئات مذهبی کرامت دارد و معجزه می‌کند، افزود: همانگونه که نماز مانند آبشار انسان را غسل داده و تطهیر می‌کند، جلسات روضه نیز بسیار با برکت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه همه اهل بیت کشتی نجات هستند، اما کشتی نجات امام حسین(ع) وسیع‌تر است، اظهار داشت: هیئات مذهبی باید چنان ویژگی داشته باشند که بتوانند همه را در خود جای دهند.

وی ظرفیت هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی را حائز اهمیت دانست و افزود: امام خمینی(ره) در سال‌های ۴۲ و ۵۷ از ظرفیت محرم بیشترین بهره برداری را داشت و از منبر و روحانیت و مداحان اهل بیت(ع) و هیئات مذهبی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امام خمینی(ره) با کمک هیئات مذهبی و روحانیت توانست در سال ۴۲ جنایات شاه را افشا کند و مردم را آگاه کند و با استفاده از جهاد تبیین طی ۱۵ سال، جنایات طاغوت و وظایف ملت بیان کرد که اوج آن محرم سال ۵۷ بود.

به گفته وی چهار اجتماع تاسوعا، عاشورا، اربعین و ۲۸ صفر سال ۵۷ طومار شاه را درهم پیچید و شاه را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستاد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: ظرفیت هیئات مذهبی در طول ۴۴ سال گذشته همراه با انقلاب اسلامی بوده است و برای همین است که دشمن به دنبال تضیف هیئات مذهبی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه منبر و روضه باید سیاسی باشد، افزود: امام حسین(ع) اگر سیاسی نبود او را به شهادت نمی‌رسانیدند، چون سیاسی بود با استکبار آن زمان مقابله و مبارزه کرد تا به شهادت رسید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات