۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۳۳۹۵۲
محمدنژاد مطرح کرد؛

لزوم حمایت از هنرمندان

لزوم حمایت از هنرمندان
وقتی هنرمند توانایی فعالیت ندارد، اتفاقا این هنرمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما صندوق دقیقا در همین برهه عضویت فرد را لغو می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، طی هفته‌ای که گذشت نام صندوق اعتباری هنر بیشتر از همیشه سر زبان‌ها افتاده است،‌ همه چیز از خبر لغو عضویت یکی از اعضای خانه سینما از صندوق اعتباری هنر شروع شد، در ادامه آن خبر صندوق اعتباری اعلام کرد که هیچ هنرمندی لغو عضویت نشده است. با این‌همه این جدل‌های رسانه‌ای ادامه داشت تا امروز که نماینده خانه سینما در صندوق اعتباری نیز بیانیه‌‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه اعلام شده که مشکل میان این صندوق با خانه و سینما و اعضایش حل شده است، و همچنین نام چندتن از هنرمندان شناخته شده انضمام این بیانیه شده است.

در همین باره یکی از هنرمندان شناخته شده به خبرگزاری فارس گفت: اگر مطابق با اعلام قبلی صندوق اعتباری هنر لغو عضویت‌ها صحت ندارد، بیانیه خانه سینما برای اصلاح این موارد چه معنایی دارد؟ این اتفاق از اساس به‌معنای صحت لغو عضویت برخی از هنرمندان در صندوق اعتباری هنر است، از طرفی نام‌های اعلام شده در این بیانیه مربوط به افراد شناخته شده‌ای( سلبریتی) هستند، این هنرمند با اشاره به تناقض آشکار در بنیان بیانیه گفت: اگر صندوق اعتباری هنری معتقد است، هیچ هنرمندی لغو عضویت نشده پس انتشار این بیانیه چه معنایی دارد؟ 

ادامه پینگ پنگ هنرمندان و صندوق اعتباری هنر/ محمدنژاد:‌ آنجا که هنرمند نیازمند کمک است باید حمایت شود

در همین رابطه‌ امید محمدنژاد هنرمند، عکاس، مستندساز که عضویت چند انجمن را هم در کارنامه خود دارد به خبرگزاری فارس گفت: این صندوق از اساس ماهیت خدمت‌رسانی و حمایت از هنرمندان را دارد. قشر بسیار وسیعی از هنرمندان سینما و تئاتر گرفته تا هنرمندان هنرهای تجسمی و موسیقی و حتی فعالین قرآنی و خبرنگاران در تمامی نقاط کشور عضو این صندوق هستند و این نهاد باید برای حمایت از آنها فعالیت کند، چیزی شبیه به سازمان بازنشستگان کشوری که وظیفه حمایت از بازنشستگان را دارد. 

محمدنژاد در ادامه افزود: گله اصلی این است که این سازمان حمایتی به درستی با هنرمندان برخورد نمی‌کند و فردی مانند من را که در چند انجمن عضو هستم و در خانه سینما هم به‌صورت افتخاری عضو هستم عضویتم لغو شده است، چرا باید هر دو سال فردی که در نهادهای صنفی هنرمندان عضویت دارد فعالیت هنری خود را ارائه دهد تا هنرمند بودنش به صندوق ثابت شود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: با اینکه وزیر ارشاد طی ماه‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای آشتی هنرمندان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده است و این عملکرد قطعا قابل تقدیر است اما صندوق اعتباری هنر بیشتر درگیر تبلیغات است و در عمل وقتی هنرمندی دو سال فعالیت نداشته باشد آن را لغو عضویت می‌کند.

وی در پایان گفت: وقتی هنرمندی دو سال فعالیت نداشته یعنی از نظر جسمانی توانایی فعالیت ندارد، اتفاقا این همان هنرمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد و حمایت شود، چراکه دیگر توانایی فعالیت هنری و کسب درآمد ندارد و صندوق دقیقا در همین برهه عضویت فرد را به‌دلیل عدم فعالیت در 2 سال لغو می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که در این صندوق نگاه تخصصی به وضعیت هنر و جامعه هنری حاکم نیست.

ارسال نظرات