۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۳۳۹۸۹
با حضور بیش از هزار خادم؛

آیین شکرانه خدمت در ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد

آیین شکرانه خدمت در ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد
آیین شکرانه خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان با حضور بیش از هزار خادم خواهر و برادر برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین شکرانه خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان شب گذشته با سخنرانی تولیت حرم مطهر و حضور بیش از هزار خادم خواهر و برادر از بخش های مختلف حرم مطهر و نهادهایی که در ماه مبارک رمضان با این آستان مقدس همکاری داشتند در شبستان حضرت نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این نشست آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خدماتی که در حرم مطهر در ماه مبارک رمضان انجام شد گفت: نعمت خدمت به مردم و خدمت به این آستان از نعمت‌های بزرگی است که در ماه پر برکت رمضان نصیب شما خادمان شد و باید تلاش کنید که این خدمات هر سال جامع تر و کامل تر به مردم ارائه شود.

همچنین در ابتدای این نشست حجت الاسلام فلاحی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت به ارائه گزارشی از خدمات خادمان حرم در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: روزانه بیش از ۳۸۰ نفر از خادمان این آستان مقدس در بخش پذیرایی خدمت گذار زائران بوده اند و در شب های قدر نزدیک به ۶ هزار خادم این آستان مقدس با این آستان همکاری داشتند و پذیرایی از زائران را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه از خواهران، مادران و همسران فداکاری که از ساعت ۷ صبح با حضور در حرم مطهر بسته بندی افطاری ها را شروع می کردند تا آخرین فردی که مجموعه را تنظیف می کرد در این کار بزرگ شریک هستند گفت: آیین های ترتیل خوانی نوجونان، بانوان و آیین ترتیل خوانی عمومی، برگزاری دوره های تجوید، دوره های اخلاق برای خادمان ضیافت حرم، برگزاری جلسات شعر آیینی و با حضور شاعران از سراسر ایران و جهان و برگزاری حلقه های معرفت برای زائران غیر ایرانی بخش کوچکی از خدمات ارائه شده با زائرانو مجاورا این آستان ملک پاسبان بوده است.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: جشن های روزه اولی ها ویژه دختران ۹ ساله و پسران نوجوان دهه هشتادی، برپایی نمایشگاه های گوناگون قرآنی بهار در بهار و بهار قرآن و عترت، مناجات خوانی ها و پخش رسانه ای برنامه ها از جمله پخش ۷ هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه زنده از این آستان آسمانی، انتشار ۱۸۰ فایل صوتی با مضامین گوناگون در فضاهای مختلف و برگزاری محفل های گوناگون تفسیر قران کریم با حضور اساتید برجسته کشوری بخش دیگری از خدمت رسانی خادمان حرم بانوی کرامت درماه رمضان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری انواع جلسات و محافل معرفتی برای بانوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی، امر به معروف و نهی از منکر و حضور هادیان کریمه در ورودی های حرم مطهر گفت: در حوزه ضیافت افطار حدود ۳۶۰ هزار نفر از سفره افطاری حرم بانوی کرامت برخوردار شدند و روزانه متوسط ۱۴ هزار افطاری سرد و گرم توزیع شد.

در ادامه حجت الاسلام احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت با خیر مقدم به خادمان این حرم مطهر از خدمات خادمان در ماه رمضان تشکر کرد و برخدمت هرچه بهتر و بیشت در دهه کرامت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه آستان مقدس بانوی کرامت به دنبال اجرای برنامه های متنوع و ویژه در ایام دهه کرامت است، گفت: در روزهایی که دشمن و استکبار تمام تلاش خود را کرده تا بانوان و دختران ما را ابزار دست خود قرار دهد و علیه ارزش های اسلامی اقدام کند پرداختن به مباحث دخترانه و معرفی حضرت معصومه به عنوان الگوی دختر نمونه آل الله ضرورتی است که که ما باید انجام دهیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه هر کدام از ما در هر جایی که هستیم باید دختران خود را با حضرت معصومه را به درستی معرفی کنیم، گفت: از انجایی که حضرت معصومه سلام الله علیها ازدواج نکرده و دختر بودند و در عین حفظ عفت و ارزش های دینی فعالیت اجتماعی و سیاسی داشتند شعار روز دختر «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا» انتخاب شد.

وی با بیان اینکه دختران این مرز و بوم می توانند با الگو قرار دادن حضرت معصومه سلام الله علیها مسیر این بزرگوار را ادامه دهند، افزود: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها رایزنی هایی را با نهادهای ملی و استانی داشته است تا همه پای کار بیایند و با همت خادمان حضرت معصومه سلام الله علیها شاهد برنامه های خوبی در ایام دهه کرامت باشیم.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه چند جلد کتاب راجع به کرامات حضرت معصومه سلام الله علیها در حال تدوین است، گفت: همه خادمان می توانند اگر عنایت و کرامتی به آنها شده است آن را مطرح کنند تا خادمان ثبت کنند و تبدیل به آثار مکتوب شود.

ارسال نظرات