۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۳۴۰۲۰
آیت‌الله خاتمی:

تجلیل های مردمی از شهید الداغی نشان دهنده روح غیرت در جامعه ایرانی است

تجلیل های مردمی از شهید الداغی نشان دهنده روح غیرت در جامعه ایرانی است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تشییع جنازه پرشکوه شهید الداغی، تجلیل مردمی را نشان دهنده جوشش روح غیرت در جامعه ایرانی دانست و مکافات جانیان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ اردیبهشت که در مصلای تهران اقامه شد، با نام بردن از مناسبت‌های نزدیک یاد و نام استاد شهید مطهری، شیخ صدوق، حمزه سیدالشهدا، عبدالعظیم حسنی و شیخ کلینی را گرامی داشت.

وی با اشاره به درگذشت آیت الله رسولی تهرانی او را ارادتمند رهبر انقلاب و نظام اسلامی دانست.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در صحنه شهادت همه شما دیده اید که جنایتکار با آرامش خاطر این آیت الله را به رگبار بست؛ آیت الله سلیمانی ۴۰ سال از عمر خود را در خدمت مردم و اسلام بود و تجلیل‌های بزرگی در بابلسر، تهران و قم شکل گرفت که همه این‌ها نشان دهنده این است که روحانیت علی رغم تمام تخریب‌ها در دل‌های مردم حضور دارد.

وی با نام بردن عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و خدمات اجتماعی روحانیون را خدمتگزار این عرصه‌ها دانست و ابراز داشت: بی هنری افرادی تخریب روحانیت در فضای مجازی است و دلیل آن نیز مشخص است، زیرا روحانیت خار چشم استکبار بوده و خواهد بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به تخریب‌هایی که نسبت به روحانیت صورت می‌گیرد هدف عمده آن را عقب نشینی روحانیت از موضع خود دانست و تأکید کرد: این آرزو را به گور خواهند کرد.

وی با اشاره به شهید الداغی او را شهید غیرت عنوان و تأکید کرد: این جوان عزیز در مقابل کسانی که دست درازی به ناموس کردند ایستاد و جان خود را از دست داد؛ این غیرت از جانب هر کس که باشد خداوند او را دوست دارد؛ بیش از صدهزار نفر در تشییع این جوان بوده که در تاریخ سبزوار تشییع اینچنینی بی سابقه است، زیرا این شهید روح غیرت را در جامعه بیدار کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تجلیل‌های مردمی از شهید الداغی را نشان دهنده جوشش روح غیرت در جامعه ایرانی دانست و در خصوص شهید شهرکی اظهار داشت: یکی از خدمتگزاران نیروی انتظامی یعنی علیرضا شهرکی و همسرش و شهیده نرجس صیاد توسط جنایتکارانی به شهادت رسیدند؛ خدمت فداکارانه در این راه افتخاری برای نیرو‌های مسلح ما است.

وی با اشاره بیانیه رئیس قوه قضائیه در رابطه با پیگیری شهادت‌های اخیر و مجازات جانیان حوادث، از این اقدام تقدیر کرد و ابراز داشت: بنده به عنوان طلب مردم می‌خواهم از زبان مردمی که در تشییع جنازه شهید الداغی حضور داشتند بگویم همانگونه که در وقت عفو، ۹۰ هزار نفر آزاد شدند انتظار داریم که قوه قضائیه در مکافات جانیان اقتدار کامل را نشان دهد تا آدمکش‌ها بدانند تیغ این نظام جنایتکاران آدم کش را هدف قرار داده است.

آیت الله خاتمی با تصریح بر این که مردم انتظار قاطعیت انقلابی دارند، به سفر رئیس جمهور به سوریه اشاره کرد و گفت: این سفر به خودی خود تقویت جبهه مقاومت است به خصوص سوریه که در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ تجلیل مردم سوریه از رئیس جمهور ما در حقیقت تجلیل از ملت ایران بود و نشان دهنده پیوند عمیق و ناگسستنی بین ملت است.

وی ادامه داد: تعمیق و گسترش روابط ایران و سوریه در تمام ابعاد نشان داد که سیاست مقاومت رهبر معظم انقلاب جواب داده و به بار نشسته است؛ همه دنیا در مقابل سوریه بودند و تنها کشوری که در حمایت از سوریه ایستاد ایران اسلامی بود که این سیاست رهبر انقلاب بسیار درست بود.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره نیرو‌های هلال احمری که در نماز جمعه حاضر هستند تصریح کرد: رؤسای جمهور ترکیه و سوریه از خدمات هلال احمر تشکر کردند و می‌خواهم تأکید کنم که خداوند از خدمت گزاری‌های شما تشکر می‌کند.

ارسال نظرات