۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۴۲۳۷
با حضور مسئولان آستان قدس و دانشگاه رضوی؛

طرح مدرسه تابستانه و اعتکاف علمی بررسی شد

طرح مدرسه تابستانه و اعتکاف علمی بررسی شد
خراسان رضوی - طرح مدرسه تابستانه و اعتکاف علمی حوزه علمیه خراسان با مشارکت آستان قدس رضوی در دانشگاه رضوی مورد نقد و نظر و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، مدرسه تابستانه و اعتکاف علمی با پیشنهاد آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان در دانشگاه رضوی، مدرسه میزراجعفر برگزار می شود در پی احیای مدارس علمیه قدیم واقع در حرم مطهر رضوی است.

این طرح برای فرصت تعطیلی تابستان در برنامه ای منسجم با زوایای مختلف نظیر کلاس و کارگاه و مناظره با حضور اساتید مطرح حوزه علمیه قم، مشهد و تهران در رشته های مختلف تدوین شده تا با تجهیز طلاب به علومی متناسب با نیاز روز در تبیین معارف اهل بیت و دینی و اثر گذاری در جامعه به نتیجه مطلوب برسد.

در کارگروه نقد و نظر و بررسی این طرح که با حضور حجت الاسلام جهانگیری، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، پس از بیان توضیحاتی از سوی حجت الاسلام هاشمی برزگری، مشاور تولیت محترم آستان قدس رضوی، حجت الاسلام نوروزی به ارائه طرح و تبیین آن پرداخت.

در ادامه اعضای کارگروه به نقد و بررسی این طرح پرداخته و مواردی همچون سنگین بودن برنامه برای شروع با توجه به نبود چنین تجربه ای و لزوم آغاز کار با تعداد محدود و حساب شده، حذف مواردی از برنامه و انسجام بیشتر، لزوم نظم و برنامه ریزی دقیق برای اجرا مطرح شد.

با توجه به تقویت بنیه علمی طلاب در این دوره ها از لزوم  بصیرت افزایی و آشنایی با جریان های سیاسی، مهارت های ارتباط موثر و فضای مجازی و ایجاد شور و نشاط  و روحیه بخشی در این دوره نیز سخن به میان آمد.

مباحثی همچون تامین مالی طرح و تضمین مورد نیاز برای اجرا، تعیین وظایف بخش های مختلف مجری و مشارکت کننده در طرح و نیز برنامه ریزی دقیق برای حضور اساتید و اجرای برنامه و تعیین مدیر و تشکیل دبیرخانه نیز در ادامه مطرح شد.

مواردی همچون برگزاری آزمون و ارزیابی معین، تعیین اهداف مورد نظر و دستاوردها و نیز نظر به ارزش افزوده آن برای آستان قدس رضوی در زمیه هایی مثل فقه زیارت یا وقف و موضوعات متناسب با نیازهای آن و نیز تداوم و ارتباط مستمر با شرکت کنندگان بعد دوره مدرسه تابستانه و ایجاد ساز و کاری برای تشویق و حمایت از خروجی کار نیز در این جلسه بیان شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات