۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۳۴۲۶۷
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم:

پاسداشت قیام ۱۵ خرداد به منزله گرامیداشت حرکت انقلابی مردم قم است

پاسداشت قیام ۱۵ خرداد به منزله گرامیداشت حرکت انقلابی مردم قم است
حجت الاسلام ذاکری گفت: در بیانات حضرت امام(ره) این روز همسنگ قیام عاشورا در قیام مردم ایران قرار گرفته و تاکید شده است که نباید این روز به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ذاکری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت و ایام الله 14 و 15 خرداد که در روز دوشنبه برگزار شد با اشاره به نقش مردم قم در حمایت از مرجعیت و روحانیت عنوان داشت: 15 خرداد جایگاه رفیعی در نهضت امام خمینی ره و پیروزی انقلاب اسلامی ایران دارد به طوری که در بیانات حضرت امام (ره) این روز همسنگ قیام عاشورا در قیام مردم ایران قرار گرفته و در بیانات ایشان تاکید شده است که نباید این روز به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به نقش زنان قم در قیام 15خرداد و شجاعت و حضور به هنگام آنها در میدان، تجلیل از خانواده ها و حاضرین در این واقعه را لازم دانسته و بیان داشتند: مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در شامگاه 13 خرداد از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می شود و روز 14 خردادماه بعد از نماز عشاء مراسم گرامیداشت 14 و 15 خرداد را در حرم مطهر خواهیم داشت. در روز 15 خرداد نیز راهپیمایی مردمی از میدان روح اله مقابل بیت تاریخی امام راحل آغاز و مراسم گرامیداشت در شبستان حضرت امام (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ذاکری با بیان ضرورت پاسداشت این روز سرنوشت ساز در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی، به اقدامات ابتکاری تاکید کرده و برنامه هایی مانند عطر افشانی مزار شهدای این حادثه، اجرای برنامه در بیت حضرت امام (ره) و همایش فرزندان روح الله را جزء اقدامات پیش بینی شده برشمردند.

ارسال نظرات