۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۳۴۳۲۹
جانشین فرمانده سپاه قم خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه «آسمان اقتدار» از شنبه هفته آینده

افتتاح نمایشگاه «آسمان اقتدار» از شنبه هفته آینده
سردار کبیری‌پور گفت: دستاوردها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه تخصصی در مقابل دید مردم این استان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار مهدی کبیری پور روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت برپایی نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه در قم با عنوان «آسمان اقتدار» برگزار شد با اشاره به اینکه افتتاح رسمی نمایشگاه شنبه بیست و سوم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این نمایشگاه همه‌روزه از ۲۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد در دو سانس صبح و بعداز‌ظهر برپا خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، پیرو فرمایشات رهبری که توانمندی‌ها برای مردم و نخبگان بیان شود است به همین دلیل دستاورد‌ها و فناوری‌های هوافضای سپاه در سطوح بالا در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم با اشاره به اینکه در این نمایشگاه عصاره‌ای از توانمندی‌ها و پیشرفت‌ها را نشان می‌دهد، گفت: ما مفتخر هستیم که به‌عنوان دومین استان بعد از اصفهان برای برپایی این نمایشگاه انتخاب شده‌ایم.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه بیان عملی شعار ما می‌توانیم را نشان می‌دهد و هدف اصلی این نمایشگاه هم همین موضوع است که مردم بدانند که ما می‌توانیم.

سردار کبیری پور با اشاره به سابقه این نمایشگاه عنوان کرد: سابقه این نمایشگاه به نمایشگاه هوافضای در پارک و علم و فناوری در تهران برمی‌گردد که به دلیل استقبال خوب و بالای مردم تصمیم گرفته شد تا به‌صورت سیار و موقت در استان‌های دیگر هم برگزار شود.

وی گفت: این نمایشگاه به‌صورت راوی محور است و بازدیدکنندگان به‌صورت گروهی از نمایشگاه بازدید می‌کنند که این گروه می‌تواند از قبل ثبت‌نام کرده و یا به‌صورت انفرادی در نمایشگاه بصورت گروهی از بخش‌های مختلف آن بازدید کنند.

جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم در ادامه با اشاره به سیر نمایشگاه از ورود یک بازدیدکننده تا خروج، عنوان کرد: بازدیدکنندگان در ابتدای ورود به غرفه اول که غرفه معرفی توانمندی‌های هوافضای سپاه در پنج عرصه موشکی، پدافندی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی است آشناخواهند شد.

وی افزود: در این غرفه سختی جنگ شهری بیان خواهد شد، همچنین از سختی‌های ابتدای جنگ که حتی سیم‌خاردار هم به ایران نمی‌دادند روایت می‌شود. در این غرفه از راه‌اندازی اولین توپخانه توسط شهید تهرانی مقدم و نحوه ورود به عرصه پدافند موشکی و مقابله با دشمن تبیین می‌شود.

سردار کبیری پور با اشاره به اینکه غرفه بعدی غرفه شهدا مخصوصاً شهدای هوافضا است، گفت: بازدیدکنندگان بعد از غرفه شهدا وارد غرفه موشکی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در این غرفه توضیحاتی از نسل‌های اول موشک تا فناوری‌های پیشرفته موشکی مانند موشک شهاب۳ ارائه خواهد شد. در این غرفه به ساخت اولین موشک کاملاً بومی با نام شهاب ۳ اشاره خواهد شد که بعد از آن دشمن دیگر حرفی از گزینه نظامی در خصوص ایران نزد، همچنین نحوه دستیابی ایران به موشک‌های با سوخت مایع و سوخت جامد اشاره خواهد شد.

جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم با اشاره به غرفه سیلی سخت، عنوان کرد: بازدیدکنندگان بعد از غرفه موشک وارد غرفه سیلی سخت خواهند شد. در این غرفه تصاویری از ضربات ایران به شیطان بزرگ از ابتدای انقلاب که با تسخیر لانه جاسوسی شروع شد تا حمله به عین الاسد وجود دارد که به بازدیدکنندگان گفته خواهد شد.

وی افزود: بعدازاین غرفه بازدیدکنندگان وارد غرفه پهپاد خواهند شد. امروز جنگ در حال تغییر از زمین به سمت فضا و هوا است، در این نمایشگاه از پیشرفت‌های پهپادی گفته خواهد شد و همچنین توضیحاتی از اولین پهپاد ایران به نام مهاجر تا پهپاد‌های امروز که در عرصه‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند توضیحاتی داده خواهد شد.
سردار کبیری پور عنوان کرد: پشت این صنعت پهپاد جوانان غیور و مؤمنی هستند که در دانشگاه‌های داخل کشور تحصیل کرده‌اند و با پشتکار و تلاش به این تکنولوژی‌ها دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: بعد از غرفه پهپاد‌ها غرفه دشمن‌شناسی برای بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است که در این غرفه گوشه‌ای از اقتدار صنعت هوایی و فضایی سپاه در حوزه رصد و اشراف به دشمن نشان داده خواهد شد.

جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم گفت: بعد از اتمام این غرفه‌ها بازدیدکنندگان وارد فضای باز نمایشگاه می‌شوند که در این فضای سامانه‌های پدافندی، رادار‌های بومی، سامانه‌های ضدهوایی رعد و سوم خرداد که پهپاد گلوبال آمریکا را ساقط کرد، سامانه‌های راهبردی موشکی، سامانه موشکی قیام و قدر و سجیل و برای تجهیزات دیگر برای بازدید قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در نوبت صبح از ساعت ۸: ۰۰ تا ۱۲: ۰۰ و بعدازظهر‌ها نیز از ساعت ۱۳: ۳۰ تا ۲۱: ۰۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود؛ از ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۲۰ نمایشگاه برای اقامه نماز تعطیل می‌شود.
کبیری ادامه داد: همه گروه‌های بیش از ۱۰ نفر می‌توانند در نوبت صبح و هم در نوبت بعدازظهر از نمایشگاه بازدید کنند که

لازم است زمان بازدید خود را از قبل با تلفن ۰۹۰۴۶۰۹۳۳۲۳ هماهنگ نمایند.
وی با بیان اینکه هر سانس بازدید بین یک تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد، گفت: علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه به باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس در میدان مفید جنب بلوار شهید مغنیه مراجعه نمایند.

ارسال نظرات