۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۳۴۳۴۷
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان: 

احیای فرهنگ امر به معروف سبب مقابله با ناهنجاری ها می شود

احیای فرهنگ امر به معروف سبب مقابله با ناهنجاری ها می شود
حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: احیای این فریضه واجب سبب مقابله با ناهنجاری ها می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا عصر امروز در دیدار با معاونت درمان و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و رئیس و هیئت همراه بیمارستان شفا شهرستان خرم آباد به منظور هم اندیشی و بررسی مطالبات مردمی استان در حوزه درمان، گفت: فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر باید در عرصه های مختلف نهادینه شود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه سلامت فرد، سلامت جامعه است، افزود: اسلام به این نکته نیز تاکید دارد که سلامت فرد از سلامت جامعه جدا نیست.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام که سعادت بشر را عهده دار است، احکام زندگی اجتماعی آنها را هم در نظر گرفته است، حتی گاهی به احکام اجتماعی بیشتر از احکام فردی پرداخته است.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه ترک این دو فریضه الهی را موجب گرفتاری مردم است، بیان داشت: بنابراین با طرح نظارت عمومی(یا همان امر به معروف و نهی از منکر) امید به آینده و دوری از فساد را نوید می دهد.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) می فرمایند هر زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند، پس منتظر بلاهای الهی باشند، گفت: با احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید ارزش ها نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه سازی ارزش های دینی سبب مقابله با ناهنجاری ها و کاهش آسیب های اجتماعی می شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات