۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۷۳۲۱۲۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حضور روحانیت در عرصه امربه معروف و نهی از منکر پررنگ‌تر شود

حضور روحانیت در عرصه امربه معروف و نهی از منکر پررنگ‌تر شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت حضور پررنگ تر روحانیت در عرصه امربه معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: این حضور به اجرای صحیح فریضه الهی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شب گذشته در نشست «تبیین رسالت روحانیت در مواجهه با منکرات اجتماعی»، که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: وظیفه روحانیت، حرکت در راستای رسالت انبیای الهی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انبیای الهی با روش تبلیغ و تبیین و ورود به مسائل اجتماعی رسالت و وظیفه خود را انجام داده‌اند، افزود: می طلبد طلاب و روحانیون وظایف خود را در باب امر تبلیغ انجام دهند.

وی تصریح کرد: روحانیت برای اینکه عملکرد مؤثرتری داشته باشند باید در کنار بیان مشکلات، راهکارها را هم بیان کنند و طلاب جوان باید در سامانه امر به معروف و نهی از منکر ثبت‌نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت جامعه روحانیت استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که فقط در یک عرصه بیش از هزار روحانی طرح امین و ۸۰ روحانی در دانشگاه‌ها به شکل دائمی در عرصه‌های تبلیغ حضور دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور پررنگ طلاب در امر به معروف و نهی از منکر به اجرای صحیح این فریضه الهی کمک می‌کند، اظهارکرد: ورود به امر به معروف و نهی از منکر باید با برنامه و قاعده‌مند باشد و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید شیوه‌های گفت‌وگو با افراد را به‌کار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  بر لزوم ضرورت امیدبخشی به جامعه توسط روحانیت تأکید کرد و گفت: حضور روحانیت در بین مردم و عرصه های مختلف باید پررنگ شود.

وی تأکید کرد: روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند و باید مساجد را به جایگاه حقیقی و تراز انقلاب برسانند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات