۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۷۳۰۶۲۹
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

برای اثربخشی تبلیغ باید اخلاص داشته باشیم

برای اثربخشی تبلیغ باید اخلاص داشته باشیم
آیت الله هاشم نیازی گفت: اصل فطرت تمام جوانان پاک است و هنوز زیاد آلوده دنیا نشده است و باید با تبلیغ، فطرت این عزیزان را بیدار نماییم.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله هاشم نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، عالم به زمانه بودن را نخستین وظیفه قدم نهادن در مسیر نشر مبانی الهی توصیف کرد و ابراز داشت: در این وضعیتی که کشور با تبلیغات سوء گسترده علیه دین و فرهنگ دینی روبروست، باید خود را مجهز نموده، به شرایط تبلیغ و مهارت های مواجهه صحیح با نسل جوان آشنا شویم.

وی بر اهمیت مهارت ورزی تبلیغی ناظر به ویژگی های مخاطبانی تأکید کرد و ابراز داشت: اخلاص نخستین شرط اثربخشی تبلیغ است؛ اصل فطرت تمام جوانان پاک است و هنوز زیاد آلوده دنیا نشده است و از طرفی نسل جوان ما ایمان داشته در اثر تبلیغات گسترده دشمنان ایمانشان آسیب دیده، از ایمان و فطرت خویش غافل شده اند؛ باید با تبلیغ، فطرت این عزیزان را بیدار نماییم.

آیت الله هاشم نیازی با تاکید بر این که ایمان بدون یقین انسان را در وادی فساد و هجمه های فرهنگی تنها می گذارد، یادآور شد: طلاب و فضلا باید روش برخورد با نسل جوان را مبتنی بر مهارت های تبلیغی فرا گرفته، در وادی تبلیغ مبانی الهی اثربخشی فزاینده‌ای داشته باشند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری توسل و بیعت روزانه با امام زمان(عج) و استمداد از ذات اقدس الهی را بسیار مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: اخلاص مهمترین و نخستین امری است که در تمام فرازهای تبلیغ باید بدان توجه داشته باشیم.

آیت الله هاشم نیازی تصریح کرد: علی رغم تمام تبلیغات گسترده دشمنان علیه معارف الهی؛ آراستگی به زبان روز و فراگیری مهارت های تبلیغی توسط مبلغان در کنار اخلاص و امدادهای الهی قطعا ما را پیروز میدان این جنگ شناختی خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبان المعظم، حضور در جمع طلاب و فرهیختگان حوزوی را مایه مباهات و خرسندی دانست و تصریح کرد: استان لرستان از دیرباز مهد علما، فقها، ادبا، عرفا و مجاهدینی است که در راه گسترش آموزه های معارف ناب اسلامی به انحاء مختلف همت و جهاد نمودند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر این که ما میراثدار گرانسگ روحانیت معظم استان لرستان هستیم، اظهار داشت: در عین حفظ این میراث ارزشمند، باید برگ های درخشانی را بر کتاب قطور روحانیت استان بیافزاییم.

وی ضمن اشاره به رویکردهای بین المللی حوزه علمیه قم و اثربخشی آن بر معادلات جهانی، آن را فرصتی مغتنم پیش روی تمام طلاب و حوزویان دانست و اذعان داشت: حوزه علمیه قم، کانونی‌ترین محور خدمت به دین الهی است؛ لذا حضور در این مکان فرصتی مغتنم و موهبتی الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گسترش معارف ناب اسلامی، تبلیغ، تبیین و تعلیم و تربیت را از مهمترین این بسترها توصیف کرد و ابراز داشت: کار فرهنگی و هدایت و ارشاد نخستین رسالت حوزویان است.

وی انبیای الهی را سفیران خداوند متعال در مسیر تبلیغ، هدایت و ارشاد انسان و رسالت طلاب را استمرار کار نبوی دانست و با تاکید بر این که تبلیغ و هدایت انسان ها تعطیل بردار نیست، اذعان داشت: در این دوران شدیدا نیازمند پیگیری فعالیت های فرهنگی - دینی و حضور در میان آحاد مردم و نیز عملیاتی سازی تبلیغ چهره به چهره هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که امروز با نسل عجول و گریزان از مطالعه کتاب و کتابخوانی روبرو هستیم، یادآور شد: نسل امروزی حاضر نیست حتی سخنرانی های نیم ساعته را بشنوند؛ لذا آشنایی با مهارت‌های مخاطب شناسی و تجلی گفتگوی چهره به چهره، از نخستین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر اهمیت همراهی همه جانبه طلاب برای مواجهه با تبلیغات سوء و گسترده دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: عرصه تبلیغ، نیازمند فعالیت های مستمر مجاهدانه است که همه باید در این جهت پا به میدان عمل گذاشته، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به این که مسئولان استانی پای کار تمام طرح ها و رویکردهای فرهنگی تبلیغی پویا هستند، اظهار داشت: در دهه فجر انقلاب اسلامی و تنها در استان لرستان، بیش از 3 هزار ویژه برنامه فرهنگی برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که دشمنان اقتدار ایران سربلند را هدفگذاری کرده‌اند، اظهار داشت: آگاه سازی خانواده ها و جامعه به مسیرهای تهاجم فرهنگی از الزاماتی است که باید مورد توجه مبلغان عزیز قرار گیرد.

وی در ادامه گزارشی از فساد، فحشا و خشونت در تمدن غربی به ویژه ایالات متحده امریکا ارائه کرد و گفت: بخش بزرگی از زنان کشته شده در امریکا به دست شریک سابق و یا فعلی خود به قتل می‌رسند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان سخنان خود با تاکید بر این که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح و دانشگاه های استان نیازمند حضور روحانیون تراز اسلام و انقلاب اسلامی است، خاطرنشان ساخت: حضور طلاب در میان دانش آموزان بسیار ارزشمند بوده، تاثیرات بسیاری بر تقویت فرهنگ دینی جامعه دارد.

حجت الاسلام حمید بیرانوند نیز در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه بر اهمیت توجه به جهاد تبیین اشاره کرد و ابراز داشت: جهاد تبیین از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تبلیغ از رسالت های طلبگی است که در مسیر جهاد تبیین تعریف می گردد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت گروه‌های تبلیغی در شهرستان خرم آباد، به بیان خاطره ای از حضور تبلیغی در عرصه دانش آموزشی پرداخت و حضور در میان جوانان و نوجوانان را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: ذهن جوان و نوجوان امروزی مملو از شبهاتی است که در بزنگاه های مختلف از بستر رسانه های نوین به ویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ذهن جوانان رخنه کرده است.

حجت الاسلام بیرانوند جهاد تبیین را مهمترین رسالت حوزویان و حضور در میان جوانان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: تشکیل کارگروهی به منظور رصد و بررسی معضلات فرهنگی استان مخصوصا شهرستان خرم آباد و هماهنگی میان طلاب در مسیر برطرف سازی آن باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی موضوع فرقه‌های صوفیه و دراویش را از برجسته ترین گروه های انحرافی خرم آباد دانست و با اشاره به این که این جریان تبلیغات گسترده ای را در میان جوانان طراحی و اجرا نموده است، اظهار داشت: برپایی جلسات قرآن کریم و برگزاری دوره های تخصصی معرفتی و دانش افزایی، از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده طلاب خرم آباد و پلدختر در بخش پایانی سخنان خود تخصصی شدن تبلیغ را از موضوعات نوین حوزه های علمیه دانست و رسانه، تفسیرقرآن، فضای مجازی، خانواده و جمعیت، فرق و ادیان و... را از مهمترین بسترهای تخصصی حوزه تبلیغ در حوزه برشمرد و اذعان داشت: تشکیل گروه های تخصصی و برپایی مداوم کارگاه‌های دانش افزایی از جمله اقدامات در دست اقدام است.

ارسال نظرات