۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۷۳۴۴۵۷
آیت الله جوادی آملی:

مسؤولین باید امنیت اقتصادی مردم را تأمین کنند

مسؤولین باید امنیت اقتصادی مردم را تأمین کنند
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه باید امنیت مردم در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی حفظ شود تصریح کرد که مسؤولین باید امنیت اقتصادی مردم را تأمین کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با هفته هلال احمر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار، ضمن تقدیر از زحمات جمعیت هلال احمر، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی می فرماید «من ردّ عن قوم من المسلمين عادية ماء أو نار وجبت له الجنّة» اگر آب یا آتش طغیان کند و یک عده قیام کنند و جلوی طغیان آب یا آتش را بگیرند و نگذارند به حيات يا مال يا حيثيت كسي آسيب برسد، آنها اهل بهشت هستند، همین یک جمله یک قانون اساسی است برای تشکیل هلال احمر و اگر هلال احمر دارای چندین اصل در درون خود هست همه آنها به این اصل وابسته است که «من ردّ عن قوم من المسلمين عادية ماء أو نار وجبت له الجنّة».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: صدقه دادن گاه به مال است و گاه به جان، هلال احمر یک نهاد مردمی است، کار اینها تنها صدقه مالی نیست، بلکه اینها جان خودشان را نیز تقدیم نظام و مردم می کنند و این بذل مال و بذل جان، این گروه را از پیش روان بهشتی کرده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آتشنشانانی که در حادثه پلاسکو و دیگر حوادث مشابه جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: کار و فعالیت های هلال احمر، یک کار ستودنی است چرا که اینها با بذل مال و جان خود امنیت را به مردم هدیه می کنند و لذا هر جا که سیل آمد یا آتش گرفت، مردم مضطرب می شوند ولی آن گاه که هلال احمر ورود می کند، همه آرام می شوند، برای همین ثواب فعالیت های اینها، ثواب مجاهدین فی سبیل الله است.

​​​​​​حضرت ​​​​​​​آیت الله جوادی آملی بیان داشت: بهترین نعمت، نعمت امنیت است، اینکه وقتی حضرت ابراهیم خلیل کعبه را ساخت، به خدا فرمود خدایا ما کعبه را ساختیم ولی اگر این کعبه شهر آبادی نداشته باشد و امنیت در آن نباشد، سودی نخواهد داشت، لذا تو این شهر را شهر آباد و امنی قرار بده «رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا»

وی ادامه داد: خداوند در سوره قریش با شکست لشکر ابرهه، در حقیقت دعای حضرت ابراهیم بنیانگذار کعبه را استجابت کرد که فرمود ما هم امنیت اقتصادی و روزی اینها را تأمین کردیم و به آنها رونق تجارت عطا شد، و نا امنی را هم از اینها دور کردیم «أَطعَمَهُم مِن جوعٍ وَآمَنَهُم مِن خَوفٍ». پس مراد از امنیت، تنها امنیت اجتماعی و سیاسی نیست، لذا مسئولین باید امنیت اقتصادی مردم را نیز تأمین کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کرد: ما کشوری بزرگ و بزرگ زاده بوده ایم و وظیفه داریم بزرگوارانه زندگی کنیم، لذا باید امنیت مردم در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مردم حفظ شود.

​​​​​​​وی اظهار کرد: این افراد که با بذل مال و جان خود، سعی می کنند امنیت مردم را حفظ کنند، آنها باید مطمئن باشند که هم خدا ناظر اینهاست و هم کار و فعالیت اینها پشتوانه دینی دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان یاد و خاطره شهدای آتش نشان و دیگر همکاران هلال احمر را که در این راه جان خود را از دست داده اند گرامی داشته و دعا فرمودند تا با شهدای اسلام محشور شوند.

عباس قاسم پور

ارسال نظرات