۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۳۴۶۰۱

انتقاد مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از نبود امام جماعت در مدارس استان

انتقاد مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از نبود امام جماعت در مدارس استان
حجت‌الاسلام احمدی فر گفت: اداره کل آموزش‌وپرورش استان امام جماعت روحانی ندارد و مدتی است برای برپایی نماز جماعت از همکاران اداری مجموعه استفاده می شود.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر اهمیت همکاری مسئولان با یکدیگر به‌ویژه در امر برپایی نماز، اظهار داشت: مسئولان آموزش‌وپرورش به دلیل اینکه دغدغه‌ای برای برپایی هرچه بهتر این فریضه الهی ندارند در این زمینه با یکدیگر همکاری نمی‌کنند.

وی افزود: در شرایطی که خود اداره کل آموزش‌وپرورش امام جماعت روحانی ندارد ما توقع داریم که خوابگاه‌های دانش‌آموزی روحانی و امام جماعت داشته و نماز جماعت در این خوابگاه‌ها برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: البته این توقع که در خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی نماز جماعت برگزار شود توقع زیادی نیست و باید مسئولان آموزش‌وپرورش فکری برای آن بکنند.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش‌وپرورش باید همان اندازه که برای دروسی همچون ریاضی و فیزیک وقت می‌گذارند و به آن اهمیت می‌دهند باید برای نماز هم اهمیت قائل شده و زمانی را به آن اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: نماز ستون دین است و باعث کاهش آسیب‌های بسیاری در جامعه می‌شود و اگر برای این فریضه الهی ارزش قائل شده و به برپایی هرچه بهتر آن همت گماریم قطعاً نتیجه شگفت‌انگیزی می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: اداره آموزش‌وپرورش به‌عنوان نهادی که با نسل آینده سروکار دارد باید بداند که اگر درزمینهٔ معنوی فعال‌تر بوده و برای برپایی نماز برای دانش آموزان بهانه‌تراشی نکند به‌طور یقین ازلحاظ آموزشی هم موفق‌تر عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی فر افزود: طبق دستور وزیر دانش آموزان زنگ نماز دارند و این مهم باید در مدارس و دانشگاه‌ها اجرایی شود اما می‌بینیم که در خراسان شمالی این مهم ضمانت اجرایی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از مدرسه دخترانه‌ای در مرکز شهر، اظهار داشت: در این مدرسه از 420 دانش‌آموز فقط 20 نفر در نماز جماعت شرکت کردند که این نشان‌دهنده عدم دغدغه مدیر و مربیان آموزشی دراین‌باره است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: با توجه به موارد بالا می‌بینیم که متأسفانه برپایی این فریضه واجب الهی در مدارس استان دغدغه نبوده و کسی دلسوز اجرای این مهم نیست./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات