۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۳۴۶۴۰

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت فرمودند: «حَدیثٌ فی حَلالٍ و حَرامٍ تَأخُذُهُ مِن صادِقٍ خَیرٌ مِنَ الدّنیا و ما فیها مِن ذَهَبٍ أو فِضَّةٍ/ یک حدیث درباره حلال و حرام که از شخصی راستگو فراگیری، برای تو بهتر از دنیا و زر و سیم های آن است».

وی در ادامه به ارائه گزارشی سه ماهه از فعالیت های هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب پرداخت و ابراز داشت: در این سه ماه، ۲۵ جلسه هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب برگزار شده و بالغ بر ۳۰ ملاقات با اعضای جامعه مدرسین، اعضای شورای عالی حوزه، مدیر حوزه های علمیه، مدیر مرکز خدمات حوزه، مسئولان دفتر تبلیغات و نهادهای حوزوی داشته ایم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: دفاتر گوناگون پژوهش، نخبگان، اعزام مبلغ و ... در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی شده تا بتوانیم نیازهای گوناگون حوزه را پیگیری نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان گفت: نیازمند نظرات، پیشنهادات و انتقادات نمایندگان طلاب هستیم تا با مشورت و پشتیبانی، کارها را به پیش ببریم.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه اظهار داشت: بحمدالله نشست های مناسبی با مسئولان و بزرگان حوزه داشته و اعلام کرده ایم که ظرفیت مناسبی در مجمع نمایندگان طلاب وجود دارد و می توانیم گام های بلندی را برداریم.

وی ابراز داشت: مدیر حوزه های علمیه نیز برای همکاری با مجمع نمایندگان طلاب اعلام آمادگی نموده و بیش از ۵۰ طرح از مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مجمع نمایندگان طلاب ارسال شده تا در کمیسیون های گوناگون مورد بررسی قرار گیرد.

نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: خدمت بزرگان حوزه اعلام کرده ایم که نیروهای تازه نفس در مجمع نمایندگان طلاب حضور داشته و در کنار آنان، نمایندگان با تجربه مجمع نیز فعالیت دارند که در کنار هم می توانند بسیار اثرگذار باشند.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه بیان داشت: پس از تشکیل اولین جلسات هیئت رئیسه، رسیدگی به امور مالی مجمع در دستور کار قرار گرفت و برنامه ریزی های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب، ردیف اعتبارات و بودجه ندارد؛ اما پیگیر این ردیف از جامعه مدرسین هستیم تا برای مجمع مصوب شود.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام جواد حیادر، نماینده طلاب اهواز به ایراد سخن پرداخت و گفت: «ریاست جمهوری اسلامی ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل» و «اعتراف به روز نکبت در سازمان ملل» دو اتفاق مهم بین المللی است که بسیار مبارک بوده و می تواند طلیعه ای برای احیای تمدن اسلامی قلمداد شود.

وی اظهار داشت: ما به عنوان یک طلبه باید منطقه ای عمل نماییم؛ اما باید جهانی فکر کرده و افق دید جهانی داشته باشیم.

نماینده طلاب اهواز ابراز داشت: به برخی اساتید و صاحبان تریبون بسیار معترضیم که به جای محکومیت ترور و سوء قصد به طلاب و فضلا، با سخنان شبهه ناک، ایجاد دوقطبی کرده و بر طبل فاصله روحانیت با مردم کوبیده اند؛ در حالی که مردم در کنار روحانیت بوده و دشمن روحانیت، غربگرایان و منافقان دوست نما هستند.

حجت الاسلام حیادر خاطرنشان ساخت: تقویت مواد آموزشی پیرامون انقلاب اسلامی در دروس اصلی حوزه از ضروریاتی است که باید در دروس حوزه با عنوان «درسنامه انقلاب اسلامی» وارد شده تا طلاب مسلح به مباحث انقلابی شوند.

گزارشی از مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حجت الاسلام سید علی برقعی، نماینده طلاب و فضلای قم نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از اشکالات در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برخی از ارزشیابی ها، مصاحبه ها و گزینش هاست که به صورت جزیره ای بوده و مواردی وجود دارد که برای یک نفر، چندین مرتبه انجام می شود.

وی ابراز داشت: در سال پیش رو حتما بیش از ۷۰ درصد از طلاب سطوح عالی، امکان خرید کتاب سطوح عالی را نخواهند داشت و امسال یک دوره مکاسب، یک میلیون و چهارصد هزار تومان و یک دوره رسائل، ششصد هزار تومان خواهد بود که هزینه آن برای طلاب امکانپذیر نیست و باید فکری برای آن کرد.

نماینده طلاب قم به موضوع حجاب نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: حجم افراد محجبه در نمایشگاه کتاب، به صورت محسوس، افزایش پیدا کرده و باید تشویق و حمایت از بانوان محجبه در کشور تقویت شود تا شاهد فضای بهتر عفاف و حجاب در کشور باشیم.

ارسال نظرات