۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۳۴۴۲۰

گزارشی از متن و حاشیه گفت‌وگوی بی واسطه طلاب و مسؤولان استان خوزستان

گزارشی از متن و حاشیه گفت‌وگوی بی واسطه طلاب و مسؤولان استان خوزستان
نماینده ولی فقیه، استاندار و فرمانده سپاه استان خوزستان در جمع طلاب خوزستانی مقیم قم حضور یافته و دغدغه های آن ها را به طور مستقیم شنیدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، چهارمین اجتماع طلاب خوزستانی به همت مجمع نمایندگان طلاب خوزستان در مسجد امیرالمؤمنین خیابان دورشهر قم برگزار شد.

در این جلسه که به همت مجمع نمایندگان طلاب خوزستان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و حسینی محراب استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضور داشتند.

نکته جالب این جلسه هم سطح نشستن استاندار، امام جمعه و فرمانده سپاه در کنار هم و روبه جمعیت بود که قبل از هر گونه سخنرانی به سخنان طلاب گوش دادند.

جلسه با سخنرانی حجت الاسلام بلادیان آغاز شد و در ادامه با سخنرانی طلاب خوزستانی مقیم قم در حالی که فضای مسجد پر جمعیت طلاب شده بود، ادامه پیدا کرد.

بیش از یک ساعت حدود 12 نفر از طلاب خوزستانی دغدغه های خود را خطاب به مسؤولین مطرح کردند که نوع دغدغه های ارائه شده جالب توجه بود؛ اکثر قریب به اتفاق مباحث ارائه شده خارج از دغدغه های صنفی و شخصی طلاب بود و مسائل خوزستان و مردم این استان دغدغه اصلی طلاب قرار داشت.

اولین و پر حرارت ترین طلبه از جمع طلاب پشت تریبون رفت و با اشاره به تنگی معیشت مردم از مدیران پروازی استان خوزستان انتقاد کرد و خواستار حل سریع این مشکل شد.

وی همچنین از استخدام نیروهای غیربومی در شرکت های صنعتی انتقاد کرد و این بیکاری را مقدمه جذب گروهک ها دانست.

یکی دیگر از طلاب با اشاره به نبود بیمارستان در برخی از شهرستان ها، از امکانات پزشکی و سلامت شهر اهواز انتقاد کرد؛ در سخنرانی این روحانی به مراجعه مردم بیمار به اصفهان و شیراز برای درمان تصریح شد.

همچنین فردی دیگر از میان طلاب به استخدام مردم غیر بومی در صنایع پتروشیمی استان اشاره و از بی توجهی با اشتغال گلایه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز از همه طلاب خواست که دغدغه های خود را به میزهای خدمت ارائه دهند و اگر کسی می خواهد صحبت کند اجازه دارد که پشت تریبون قرار بگیرد؛ ارائه راهکار توسط طلاب در چند نوبت مورد تأکید امام جمعه بود و گاه نیز امام جمعه در صحبت طلاب وارد می شد و گفتگوی دونفره شکل می گرفت.

پس از اتمام سخنرانی طلاب در حالی که ساعت از 10 گذشته بود امام جمعه سرپا ایستاد و گفته های خود را با حاضرین مطرح کرد و وعده ای جالب به طلاب داد؛ وی اعلام کرد: برای طلابی که زیر 20 سال ازدواج کنند یا با کمتر از 30 سال سن چهار فرزند داشته و همچنین طلاب کمتر از 40 سالی که 5 فرزند داشته باشند هدیه ای در نظر گرفته است.

ظاهرا این وعده پیش از این ها مطرح شده از همین رو یکی از طلاب پیش از آنکه امام جمعه وعده خود را تشریح کند، از جزئیات آن سؤال پرسید که حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد همان طلبه سؤال کننده را مسؤول پیگیری این امر و جمع آوری اطلاعات طلاب مشمول کرد.

پس از امام جمعه، استاندار خوزستان که چند ماهی است سکان مدیریت این استان را در دست گرفته سخنان خود را ارائه کرد و در خصوص افزایش اشتغال استان توجه به صنایع پایین دست را ضروری دانست.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کانون های قدرت و ثروت در خوزستان مقابله با آن ها را فقط با اندیشه دینی ممکن دانست و اظهار داشت: ما نمی توانیم 16 سال عقب ماندگی خوزستان را از تاریخ حذف کنیم زیرا 8 سال جنگ و 8 سال تلاش برای سازندگی سبب شد این استان از سایر استان ها عقب بماند اما در حال حاضر بودجه استان از همه استان ها بالاتر است تا این کمبود جبران شود.

در پایان جلسه نیز سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان با انتقاد از برجسته کردن ناامنی در استان خوزستان اظهار داشت: سال گذشته 3 میلیون نفر برای زیارت اربعین از استان خوزستان عازم عراق شدند و هیچ مشکلی پیش نیامد و این امر نشان از امنیت استان دارد.

وی همچنین جرم حمل و نگهداری سلاح را برای بازدارندگی از این امر ناکافی دانست و تصریح کرد: وقتی مأمور ما مجرم را به مقام قضایی تحویل می دهد در حالی که هنوز مأمور از ساختمان دادگاه خارج نشده، مجرم با قرار وثیقه آزاد می شود.

پس از اتمام سخنان فرمانده سپاه طلابی که تا ساعت 23 و 20 دقیقه مانده بودند دور سه مسؤول حاضر حلقه زدند و با آن ها به گفت‌وگو پرداختند.

در این اجتماع رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، رئیس سازمان تبلیغات خوزستان و مدیر حوزه های علمیه استان حضور داشتند.

در خصوص این جلسه باید گفت یک اجتماع سالم با حضور طلابی که با دغدغه های مردمی آشنا بوده و خود نیز جزئی از مردم هستند، شکل گرفته و مسؤولین نیز تمام این دغدغه ها را شنیدند و تا آخر جلسه حضور داشتند.

نمایندگان طلاب ظرفیت حمایت از طلاب و مردم را داشته و می توانند با برگزاری جلسات اینچنینی مسؤولین را یاری کنند.

ارسال نظرات