۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۳۴۸۷۵
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

حضور در جنگ فرهنگی برای شکست دشمن و ساختن جامعه ضروری است

حضور در جنگ فرهنگی برای شکست دشمن و ساختن جامعه ضروری است
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه امروز خرمشهرها و جهاداکبرهای در عرصه جنگ فرهنگی در پیش است، گفت: هرجا که دشمن حضور دارد باید ایستاد و با شکست دشمن جامعه را ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، بعداز ظهر امروز، در برگزاری یادواره سالروز آزاد سازی خرمشهر، شهدای عملیات حاج عمران، شهدای بمباران و شهدای کرامت با گرامیداشت دهه کرامت و آزادسازی خرمشهر گفت: دلاورمردی مردم لرستان در دوران دفاع مقدس و در عملیات های مختلف بویژه در آزادسازی خرمشهر ستودنی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در آزادسازی حاج عمران که در دفاع از قطعه ای از خاک کشور بود، نزدیک به 300 نفر از استان لرستان در این عملیات به شهادت رسیدند و عملیات آزادسازی خرمشهر نیز غیور مردان لرستانی 169 شهید دادند و در خط مقدم صف شکن و خط شکن بودند و مردم لرستان  در طول جنگ در دهه کرامت نیز 18 شهید تقدیم کشور و انقلاب کرده اند.

وی با اشاره به بمباران شهرها در دوران جنگ از سوی رژیم بعثی عنوان کرد: دشمن بعثی مردم بی گناه را بمباران می کرد، این بود که او رزمندگانی که در مقابلش ایستاده بودند را دارای یک خانواده غیوری می دید که اولا فرزندان را تربیت و اعزام کردند و پس از اعزام هم از آنها حمایت می کردند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دشمن زنان و مردان و کودکان شهرها را رزمندگانی در مقابل خود می دیدند و با آنها می جنگید و از آنها هم انتقام می گرفتند.

وی بیان کرد: صحبت از ایثار و شهادت صحبت از مکتبی است که با بصیرت انتخاب کردند و شجاعتی است که پای این مکتب به خرج می دهند و در این مسیر مقاومت می کنند.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران با اشاره به اینکه دشمن امروز خیلی تلاش می کند ما را از مسیر درست مبانی خارج و منحرف کند و  300 سال است که نظام استعمار بین الملل تلاش می کند و جوانان را هدف قرار می دهد، تصریح کرد: اما ما هر مهاجمی را خلع سلاح کردیم و باعث شدیم باور آنها تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان می فرمایند: آینده مال شما است، شما هستید که باید این تاریخ را با عزتش محفوظ نگه دارید و این شما هستید که این بار مسئولیت تاریخی مجاهدان فی سبیل الله را بردوش دارید؛ مسئولیتی که قرن ها جنگیدند تا این حکومت دینی زیر پرچم اهل بیت(ع) برای تحقق حکومت علوی تشکیل شود، گفت: در جنگ امروز در عرصه فرهنگی خرمشهرها و جهاد اکبرها در پیش است.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: جاهایی است که دشمن یا به آن طمع می ورزد و یا خیمه دشمن در آنجا برافراشته شده است، نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت تر است، جنگ امروز ویرانی جنگ نظامی را به ظاهر ندارد بلکه به عکس آبادانی به دنبال دارد، اما سختی آن بیشتر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: امروز باید ایمان جامعه، فرهنگ، عفت، اقتصاد جامعه را ساخت در هر عرصه ای که عرصه حضور دشمن است، باید ایستاد و دشمن را به عقب راند و جامعه را ساخت./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات