ضرورت بازشناسی دقیقتر وظایف مجموعه های فرهنگی در کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجتالاسلام عبدالرسول احمدیان در جلسه تکریم و تقدیر استادان مؤسسههای آموزش عالی حوزه علامه مجلسی(ره) و مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تبریک دهه کرامت، علت عدم برگزاری جلسات هماندیشی و گفتوگو با اساتید در دو سال گذشته را شرایط خاص کشور در مواجهه با بیماری کرونا دانست و افزود: امیدوارم نشست امروز که به بهانه بزرگداشت استادان و معلمان برگزار شده است، طلیعهای برای شروع مجدد گفتوگوها و هماندیشیهای بیشتر باشد.
وی ادامه داد: اتفاقات و رخدادهای اخیر کشور، نقش و جایگاه رفیع و خطیر مجموعههای فرهنگی و مؤسسات متولی امر فرهنگ و تبلیغ را نمایانتر و اهمیت حضور مجموعههایی که وظیفهی تربیت منابع انسانی و فرهنگی کشور بر عهده آنها است را بیش از پیش آشکار کرد؛ لذا امید داریم که مجموعههایی مانند دفتر تبلیغات اسلامی که متولی امور فرهنگی و دینی کشور هستند، وظایف خود را دقیقتر بازشناسی کرده و حوادث و تهدیدهای اخیر را به فرصتی برای بازاندیشی مبدل کنند.
حجت الاسلام احمدیان تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی، مجموعه بههم پیوستهای است که دارای تفاوت مهمی با دیگر مجموعههای آموزشی همچون دانشگاه و مدارس حوزه علمیه است. وظیفه این دفتر، صرفا تربیت منابع انسانی برای آموزش نیست. بلکه همه مؤسسات آموزشی به مثابه حلقههای بههمپیوستهای بوده که موظف به تامین منابع انسانی تبلیغ در عرصه ها و تخصص های مختلف هستند. لذا اولویت اساتید و مدرسان مراکز آموزشی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، تربیت دانشپژوهان و مبلغینی است که توانایی حضور در میدان تبلیغ و اجرای عملی دانستهها را کسب کرده باشند. این دفتر مجموعه آموزشی عملیاتی است و یقینا نحوه تدریس و مواجهه با دانشپژوهان در آن متفاوت خواهد بود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه به معرفی قسمتهای مختلف دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پرداخت تا مربیان و اساتید این دفتر با نیازهای منابع انسانی هر بخش بیشتر آشنا شده و تلاش و کوشش خود را بهصورت هدفمند در راستای پرورش نیروی انسانی مورد نیاز متمرکز کنند.
وی در پایان عنوان کرد: یکی از درخواستهای مهم دفتر از مربیان و اساتید محترم این است که به آموزشهای رسمی و سرفصلهای آموزشی مصوب اکتفا نشود و اساتید باید متخصصی پرورش دهند که توانایی لازم برای حضور در اجتماع و انجام عملی رسالت تبلیغ اعم از تبلیغ شفاهی، تخصصی، مکتوب، فضای مجازی، رسانه و بین المللی را داشته باشد.