۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۳۴۰۲۳
همزمان با سراسر کشور؛

هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در کاشان برگزار شد

هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در کاشان برگزار شد
اصفهان –همزمان با سراسر کشور هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم منطقه شمال استان اصفهان در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کشور هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم منطقه شمال استان اصفهان که در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در این دوره ۱۲۱ نفر شرکت کننده از شهرستان‌های شمال استان اصفهان حضور دارند.

وی افزود: آزمون‌های تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی است که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بصیرتی گفت: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیرو‌هایی اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق و پایه درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهاد‌ها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار و مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

به گفته وی طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که با هدف ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار و مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است، تاکنون از منطقه شمال استان اصفهان، «مجتبی بیابان پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل در ششمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفاظ و «فاطمه گودرزی» از شهرستان کاشان در سیزدهمین دوره این رقابت‌ها موفق به کسب درجه یک «معادل دکترا» شده اند و به عنوان اساتید حفظ کشور شناخته می‌شوند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات