۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۳۴۸۹۰
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با رسا:

مقابله با بی حجابی نیازمند قانون های مکمل و اقدامات سلبی و ایجابی است

مقابله با بی حجابی نیازمند قانون های مکمل و اقدامات سلبی و ایجابی است
نادعلی تلاش برای گسترش حجاب را مانند فعالیت‌های فرهنگی دیگر نیازمند یک بسته کامل فرهنگی دانست و گفت: دشمنان برای به چالش کشیدن فرهنگ جمهوری اسلامی طراحی پیچیده‌ای داشته‌اند که مقابله با آن نیز نیازمند کاری پیچیده است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجاب و عفاف را مانند تمامی مفاهیم دینی و توحیدی، یک بسته و مجموعه کامل دانست و گفت: باید درباره عفاف و حجاب کار تربیتی، اعتقادی، ایجابی و ترویجی انجام دهیم و در همین حال باید برای ترک کشف حجاب، کار سلبی هم انجام داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: به حتم باید میزان کار ایجابی در مقایسه با کار سلبی خیلی بیشتر باشد؛ به ویژه در ادوار ابتدایی زندگی هر انسان کار ایجابی بیشتر جواب می‌دهد؛ یعنی کار ایجابی برای نوجوانان، کودکان و خردسالان باید در دستور کار مهدکودک‌ها و آموزش و پرورش قرار گیرد و با کارهای تربیتی در ذهن و قلب بچه ها ماندگار شود.

وی به فعالیت‌های دشمنان ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تنها ما نیستیم که برای فرزندان این مرز و بوم برنامه‌ریزی می‌کنیم؛ دشمنان ما در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت حجاب، عفاف، حیا، پوشیدگی و خیلی مسائل فرهنگی دیگر را هدف گرفته‌اند تا نظام را به چالش بکشند.

نادعلی مقاومت مردم در برابر نقشه دشمنان را ستود و ادامه داد: مردم ما آگاه هستند و ما باید بر این آگاهی بیافزاییم؛ اگر حجاب را بسته كامل نبينيم دچار مشكل مي‌شويم؛ تا تفكر انسان‌ها را به سمت نقطه درست هدايت نكنيم و آنچه كه لازم است براي این کار اختصاص ندهیم، تنها حفظ ظاهر کرده‌ایم كه البته ظاهر هم مد نظر است؛ مجموعه اين اتفاقات بايد در كنار هم باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همراهی بحث‌های امنیتی در کنار بحث‌های سلبی فرهنگی را لازم عنوان کرد و گفت: وقتی از آن سوی مرزها برای هنجارشکنی‌ها و به همریختگی در کشور طراحی‌هایی انجام می‌شود و پس از ده یا دوازده سال از فعالیت رسانه‌های خود نتیجه می‌گیرند، ما نیز در کنار اینکه باید از مسائل امنیتی کمک بگیریم، باید بدانیم که پرداختن به این امر دارای پیچیدگی‌های زیادی است؛ همانقدر كه دشمن پيچيده عمل كرده است، ما هم بايد پيچيده عمل كنيم تا جامعه را به نقطه مطلوب برسانیم.

وي در بیان نمونه‌اي از تلاش‌هاي شهرداري در زمينه حجاب و عفاف گفت: ستاد حجاب و عفاف شهرداري تهران، در كنار معاون حمل و نقل و مديركل امور بانوان گزارشي را به شورا ارائه كردند که بنده به عنوان رئيس كميته فرهنگي شورا اعتقاد دارم كار ايجابي خوبي اتفاق افتاده است؛ البته این کارها بايد به صورت مستمر ادامه داشته باشد و بحث‌هاي سلبي هم متناسب با فضاهاي متفاوت لبه‌هاي خدمت به مردم مورد توجه باشد.

نادعلی بعضی مکان‌ها مانند اتوبوس‌ها، مترو و اماکنی از این دست را دارای پیچیدگی‌هایی توصیف کرد و افزود: طراحي فعالیت‌های ایجابی و سلبی چنین مکان‌هایی ویژگی‌های خود را دارد؛ اکنون تذکرات زبانی رو به افزایش است و مهمترین اتفاق هماهنگی بیشتر تشكل‌هاي داوطلب مردمي در این باره است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از بین بردن عوارض بی‌حجابی و مسائل فرهنگی از این دست، دستگاهی نیست که با زدن یک دکمه خاموش شود؛ اين‌ها شبيه تله‌هاي انفجاري است كه در بسیاری از موارد عامدانه انجام می‌شود تا در نقاط حساس شهر درگیری ایجاد شود؛ همه شبانه‌روزي كار مي‌كنند و ما در جایگاه نظارتي خود علاوه بر نظارت بر فعالیت‌های دوستان، به آن‌ها سمت و سو می‌دهیم تا به نقطه تعادل برسیم.

وي درباره ارتباط با كارشناسان حوزه علميه گفت: یکی از طلاب عزیز که دبیر كميته ديني شورا است، با حوزه‌های علمیه ارتباط دارد که این ارتباط باید قوی‌تر شود؛ معاونت اجتماعی شهرداري نیز در مركز فعاليت‌هاي ديني خود از حجت‌الاسلام شيري‌نژاد بهره می‌گیرد که به صورت دائم با حوزه علمیه قم در ارتباط است؛ البته در آنجا بحث‌ها بیشتر درباره مدارس و مساجد است که به این بسته کامل فرهنگی در شهر تهران کمک می‌کند.

نادعلی درباره فعالیت‌های نهادها و سازمان‌ها در ماه‌های پیش رو نظر داد: باید کار ایجابی مستمرتر، ريشه‌اي‌تر و عميق‌تر انجام شود؛ همه دستگاه‌ها بايد با هم وظايفشان را انجام دهند تا نتايج خوبي عايد شود؛ اگر مانند سابق ترك فعلی اتفاق افتاد، باز دچار مشکل خواهیم شد؛ الان در بحث‌هاي ايجابي، رفت و آمدهاي خوبي بين دستگاه‌ها وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره فعالیت‌های سلبی در مقابله با کشف حجاب گفت: در قسمت سلبي مقداری مشكل داريم و باید هماهنگي‌ها بيشتر شود؛ تناسب‌هاي دستگاه‌ها بايد ديده شود؛ بعضي دستگاه‌ها مانند پليس و فراجا، زحمتشان در هر كاري كه بخواهد در حوزه‌هاي سلبي اتفاق بيفتد نياز است و در این پیشرو بودن محدوديت‌هايي هم دارند؛ اگر در آن نقاط سلبي ضابط قضايي حضور نداشته باشد، كار سلبي ناقص خواهد بود.

وی حرکت‌های سلبی در زمینه مبارزه با بی‌حجابی را نیازمند قانونگذاری مکمل عنوان کرد و گفت: باید ضعف‌هاي قانوني را برطرف کنیم تا ضابط قضايي يا هر كس كه در حوزه سلبي كار می‌کند، به دلیل عدم پشتيباني قانوني، دچار مسأله نشود؛ همانطور که با اتفاقاتی در حمايت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این قسمت تقویت و اوضاع بهتر شد، در این حوزه هم باید اتفاق بیافتد.

ارسال نظرات