۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۳۴۴۰۶
آیت الله سعیدی:

باید نگاه مسئولان و حرکت آنان با اهداف نظام اسلامی هماهنگ باشد

باید نگاه مسئولان و حرکت آنان با اهداف نظام اسلامی هماهنگ باشد
امام جمعه قم بابیان این که هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه مسئولیت خود درباره امر به معروف و نهی از منکر و مسئله حجاب و عفاف، مطالبی خلاف مصلحت نظام مطرح کند، هماهنگی فکری و حرکت مسئولان با اهداف نظام اسلامی را لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به آیه ۶۸ سوره توبه که خداوند می فرماید «وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ» اظهار داشت: خداوند چهار علامت برای منافقین بیان کرده است که عبارت از این که منافق امر به انجام منکر و نهی از معروف می کند و کسانی که امروزه در جامعه اسلامی امر به منکر و نهی از معروف می کنند، منافق هستند و همچنین منافق اهل امساک، بخیل و فراموش کننده خدا است که خداوند این افراد را از رحمت خود دور ساخته و آتش جهنم خود را برای آنان آماده می سازد.

وی در ادامه افزود: خداوند در این آیه، کفار را در کنار منافقان قرار داده است تا به مسلمانان این را بفهماند که ریشه منافقان در کفر آنان است و نباید گول خودی بودن منافقان را خورد؛ زیرا منافقان بسیار پست تر از کفار هستند و نمی توان خطراتی که از جانب منافقان به جامعه اسلامی می رسد را با هیچ خطری قابل مقایسه دانست.

مردم، عبدالله ابن اُبی ها را بشناسند

امام جمعه شهر مقدس قم ابراز کرد: امروز در کشور ما عبدالله ابن اُبی های مختلفی وجود دارند؛ کسانی که در باطن حکومت اسلامی را از بُن دندان قبول نکرده و در همه مفاسد و اغتشاش هایی که در نظام اسلامی رقم می خورد، حضور و نقش آنان را به روشنی می توان دید و وقتی مردم در میدان های مختلف، حضور پررنگ پیدا کرده و پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی را اظهار و از آن دفاع می کنند، منافقان به خود لرزیده و به خشم می آیند.

آیت الله سعیدی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به حمله عوامل حکومت شاه به مدرسه فیضیه در 25 شوال ۱۳۸۲قمری و ضرب‌وشتم طلاب و مردم بیان داشت: شاه و ماموران آن همچون مامون عباسی با اسلام و آرمان های آن دشمن بودند و به اجتماع طلاب علوم دینی که به دعوت مرجع عالیقدر آیت الله گلپایگانی در مدرسه فیضیه جمع شده بودند، حمله ور شدند و این واقعه، سرآغاز نهضت اسلامی شد که به پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران انجامید.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و روز هلال احمر اظهار داشت: باید روحانیون، سخنرانان و مداحان کشور سیره امام صادق علیه السلام را به مردم و جامعه اسلامی تبیین کنند و هلال احمر سازمانی ارزشی و انسانی برای حفظ کرامت انسان ها است که فارغ از جناح های سیاسی تاسیس شده است.

وی در ادامه به روز بسیج سازندگی اشاره کرده و ابراز کرد: بسیج سازندگی نهادی است که با کار و اشتغال گره خورده است که در محرومیت زدایی از جامعه قدم بر می دارد و الحمدلله از زمان تاسیس بسیج سازندگی در کشور تا به امروز منشأ خدمات بسیار ارزنده و موثری در جامعه اسلامی بوده است.

حجاب و عفاف اصل اساسی اسلام است

آیت الله سعیدی با بیان ضرورت رعایت حجاب و عفاف اسلامی در جامعه به تبیین چند اصل درباره حجاب و عفاف پرداخت و اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب و رعایت پوشش اسلامی در کشور یک اصل شرعی مسلم و خدشه ناپذیر است که رعایت آن بر همه لازم الاجرا می باشد و باید رسانه ها اصل شرعی بودن آن را بر مردم تبیین کنند.

وی در ادامه افزود: اصل دیگر عفاف و حجاب در جامعه اسلامی این است که رعایت حجاب و عفاف یکی از شاخصه های جامعه اسلامی است و نمی توان بدون این شاخصه، جامعه اسلامی را تصور کرده و آن را پذیرفت و همچنین حجاب و عفاف، شاخص یک جامعه سالم است.

امام جمعه شهر مقدس قم عفاف و حجاب را از مولفه های مهم جامعه امن دانسته و بیان داشت: عفاف و حجاب از مولفه های مهم جامعه امن به حساب می آید؛ چنانکه ناامنی های جوامع غیر اسلامی بیان کننده همین امر است و عدم رعایت آن در جوامع غربی و اروپایی سبب به وجود آمدن مفاسد مختلف و ناهنجاری های اجتماعی فراوان شده است و همچنین عفاف و حجاب ذیل مباحث خانواده، بسیار قابل توجه است و باید خانواده‌ها، مبلّغ و مشوق اصلی فرزندان خود در مسئله حجاب و عفاف باشند.

وی در ادامه افزود: امروزه مرجعیت فکری برخی از جوان ها و خانواده‌ها را ماهواره ها و فضای مجازیِ اداره شده زیر نظر دشمنان و اسلام ستیزان تشکیل می دهد و باید این افراد بدانند که انگیزه دشمنان چیست؛ چنانکه قرآن کریم انگیزه دشمنان را به سبب حسدی می‌داند که در وجود آنان شعله‌ور است.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: باید نگاه مسئولین از نظر فکری و حرکت آنان در عمل با اهداف نظام اسلامی هماهنگ باشد و هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه مسئولیت خود درباره امر به معروف و نهی از منکر و مسئله حجاب و عفاف، مطالبی خلاف مصلحت نظام مطرح کند.

وی در ادامه افزود: باید در امر حجاب و عفاف، علاوه بر کار فرهنگی و تبیینی با هنجارشکنان برخورد قاطعانه صورت پذیرد؛ چراکه برخورد قاطعانه با هنجارشکنان، خود به خود بسترساز کار فرهنگی و آگاه سازی نا آگاهان در مسئله حجاب و عفاف خواهد شد.

اسرائیل تنها زبان زور را می فهمد

امام جمعه شهر مقدس قم در پایان با اشاره به جنگ رژیم صهیونسیتی با مردم غزه و این که صهیونیست‌ها هیچ زبانی جز زبان زور را نمی‌فهمند اظهار داشت: باید تا محو کامل رژیم صهیونیستی در منطقه مقاومت فلسطین با زبان مقاومت و مبارزه با آنان برخورد کنند؛ زیرا تنها زبان زور و مقاومت است که در برخورد با رژیم غاصب کارساز و موثر است.

ارسال نظرات