۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۳۲۵۸۹
آیت الله اعرافی:

علائم شکست صهیونیست ها به برکت محور مقاومت آشکارتر شده است

علائم شکست صهیونیست ها به برکت محور مقاومت آشکارتر شده است
امام جمعه قم با بیان این که راه ما ایستادگی برای آزادی فلسطین است، مسئله فلسطین را مسئله جهانی دانست و تمامی جوامع اسلامی را به حمایت از فلسطین توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد ضمن بیان برکات ماه مبارک رمضان و دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه پر فروغی است که به همه انسان ها جان تازه ای می بخشد و همه اعمال و رفتار های بشر رنگ و معنای دیگری پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: ظرفیت قبولی بیشتر اعمال در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه های دیگر بیشتر و بهتر است و افزون بر آن، ظرف ماه مبارک رمضان آنقدر نورانی و پر فروغ است که اعمال طبیعی و عادی هم دارای ثواب و اجر قرار داده شده است؛ به گونه ای که حتی به خواب و نفس افراد روزه دار نیز ثواب داده می‌شود و این نشان از شکوه این ماه مبارک است.

امام جمعه قم ضمن تشکر از مردم قم برای شرکت باشکوه در راهپیمایی روز قدس بیان داشت: امروز شما مردم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس، حماسه دیگری خلق کردید و علی رغم مشکلات اقتصادی، دوباره نشان دادید که ملت ایران، ملت بزرگ، هوشیار و بیدار است و همیشه برای حمایت از انقلاب اسلامی و آرمان های آن در صحنه و میدان، حضور مستحکم و پرشوری داشته و از آزمون ها سرفراز پیروز می آید.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به اهمیت رعایت مسائل فرهنگی در جامعه اسلامی و نگاه اسلام و نظام اسلامی به زن و پوشش اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه دین مبین اسلام به زنان، نگاه مترقی و بسیار متفاوت از نگاه غربی و نگاه متحجران است؛ دیدگاه اسلام، نگاهی است پیشرفته، متعالی و سازگار با همه زوایای شخصیت و مصالح زن، خانه و جامعه است.

وی در ادامه افزود: نگاه اسلام به زن و خانه، نگاهی است که در آن هم مصلحت زنان دیده شده است و هم مصلحت خانه، جامعه و هم مصالح دنیوی و مادی آنان مورد لحاظ قرار گرفته و هم به تعالی و شکوفایی معنوی و روحی زنان توجه شده است که این یک منطق مترقی است؛ درست برعکس فرهنگ غربی که از آن تهی می باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حقوق زنان که فرمود: این ما هستیم که از فرهنگ غرب درباره حقوق زنان مطالبه‌ داریم، اظهار داشت: ما مدعی این هستیم که زن در نگاه ناروای غربی، ابزار شهوت رانی می شود؛ درحالی که در منطق اسلامی، زن از جایگاه بزرگی برخوردار است و علاوه بر نقش زنان در خانه و خانواده، در جامعه نیز نقش بزرگی ایفا می کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه افزود: در پرتو انقلاب اسلامی الگوی تعالی زنان جلوه گر شد و امروزه هزاران هزار دانشمند و تحصیل کرده زن در رشته های مختلف در نظام اسلامی وجود دارد و موقعیت های تعالی متفاوت و مختلفی برای حضور زنان در جامعه گشوده شده است، به گونه ای که امروزه بیش از 10 هزار زن عضو هیئت علمی در کشور ما وجود دارد و باید این را بدانیم که نقش اجتماعی زنان در پرتو انقلاب اسلامی زنده شد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز کرد: زنان و دختران قهرمان ما پدیدآورنده انقلاب اسلامی و مبشران راه نو برای بشریت بودند و ما در باب زنان و خانواده منطقی استوار داریم و مدعی هستیم که نگاه غرب، یک نگاه ناصواب، متحجرانه و موجب انحطاط زنان است؛ درحالی که نگاه انقلاب اسلامی برای زن و خانواده یک نگاه مترقی است.

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم رعایت حجاب اسلامی زنان در جامعه اسلامی اظهار داشت: حجاب اسلامی نمادی از زیست ایمانی و هویت ایرانی و انقلابی است، پرچم شرافت و افتخار زن ایرانی و یک ارزش آسمانی و الهی می باشد و در واقع حجاب اسلامی محدودیتی کوچک برای آزادی های بزرگ است و زنان ما این مطلب را در انقلاب اسلامی فهمیده اند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی و تلاش آنان برای به منجلاب کشاندن زنان ایران اسلامی ابراز کرد: در جنگ ترکیبی دشمنان، زنان انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته اند و هدف آنان این است که زنان ما حجاب را کنار گذاشته و یا کشور ما دچار دوقطبی شده و در انقلاب اسلامی افتراق و دو دستگی ایجاد کنند؛ درحالی که زنان قهرمان ما، خود پیشگام حل مشکل اند.

امام جمعه قم با اشاره به وظیفه همگان برای آماده سازی زیست ایمانی مردم جامعه اسلامی بیان داشت: در ترویج و تحکیم ارزش حجاب و زیست ایمانی همه ما وظیفه داریم و حوزه و روحانیت، مسئولان کشور تا عموم مردم و بیش از همه خود بانوان وظیفه داریند و نباید وظایف را به همدیگر حواله کنیم و در این راستا قانون نیز در نظر گرفته شده است که باید به آن عمل شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب روش درست در امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: باید فریضه امر به معروف با روش درست و صحیح در همه نقاط جامعه اسلامی گسترش پیدا کند و مسئولان کشور باید زیرساخت های زیست عفیفانه را فراهم کرده و در اجرای قانون حجاب اسلامی مطابق قانون اسلامی عمل کنند.

آیت الله اعرافی در قسمتی دیگر از سخنان خود به مسئله فلسطین و لزوم آزادسازی آن اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله فلسطین، هم مسئله انسانی است؛ چراکه در فلسطین حق انسان ها زیر پا گذاشته شده و می شود، هم یک مسئله اسلامی است به این خاطر که مسلمانان از کشور خود رانده شده اند و هم یک مسئله ملی است که باید با غاصبان فلسطین مقابله و مبارزه شود و راه ما راه مقابله و ایستادگی برای آزادی فلسطین است و پیام راهپیمایی های امروز مردم در روز قدس نیز مبارزه و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین است.

امام جمعه قم در پایان با خطاب به دولت های منطقه و اسلامی بیان داشت: سخن من با دولت های اسلامی و منطقه این است که باید آنان روابط خود را در همه سطوح با رژیم غاصب اسرائیل قطع کنند و روابط سیاسی فرهنگی خود را با این رژیم منحوس کنار گذاشته و در تمامی مجامع بین المللی از مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند و امروز به شکر خدا و به برکت محور مقاومت، علائم شکست رژیم غاصب صهیونیستی از هر روز دیگر آشکارتر و روشن تر شده است.

ارسال نظرات