۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۷۳۴۹۵۶
آیت الله شب زنده دار مطرح کرد؛

خاطره ای از رهبر انقلاب در مورد فقیه صاحب شذوذ

خاطره ای از رهبر انقلاب در مورد فقیه صاحب شذوذ
آیت الله شب زنده دار خاطره ای را از رهبر معظم انقلاب در مورد فقیهی که صاحب شذوذ و نوادر بود را نقل کردند که خواننده را در بهره مندی صحیح از اساتید ملزم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آیت الله شب زنده دار در درس خارج خود با تاکید بر تلاش و کوشش در جهت فعالیت علمی، بهره گیری از اساتید صاحب فکر را ضروری دانست و گفت: کج فهمی یک عیب بسیار بزرگ و نقمت بزرگی است؛ انسان روی مسائل فکر می‌کند، ولی آن‌ها را کج می فهمد.

وی در ادامه خاطره ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی نقل کرد و افزود: یک وقتی خدمت مقام معظم رهبری بودیم، صحبت از یکی از علمای قریب عصر شد، ایشان از فرد دیگری در مورد فقه آن عالم پرسیدند، گفت: «بد نبود.» اما خودشان فرمودند: «نه، آن آقا شذوذ داشت؛ چون استاد کم دیده بود، و به فکر خودش متکی بود».

عضو شورای عالی حوزه علمیه با استناد به این دقت نظر رهبر معظم انقلاب گفت: معمولاً کسانی که استاد نمی بینند و خودشان زود حالت استقلال پیدا می‌کنند، دارای حرف‌های شاذ و نادر می‌شوند؛ زیرا از اصحاب نظر و پخته‌های در فن، حرف را نشنیده‌اند و خودشان یک چیزهایی به ذهنشان می‌آید که به اشکالاتش نیز نمی‌توانند توجه بکنند و قهراً دچار شواذ و نوادر می‌شوند.

ارسال نظرات