۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۳۵۰۷۴
غفوری خبر داد؛

برگزاری اردوی مشهد مقدس برای آشنایی استعدادهای مدیریتی با آستان قدس رضوی

برگزاری اردوی مشهد مقدس برای آشنایی استعدادهای مدیریتی با آستان قدس رضوی
غفوری از برگزاری اردوی مشهد مقدس برای آشنایی بیشتر استعداد های مدیریتی با سازمان عظیم و موفق آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اردوی مشهد مقدس برای آشنایی بیشتر استعداد های مدیریتی با سازمان عظیم و موفق آستان قدس رضوی برگزار شد.

میثم غفوری مسئول شاخه استعداد های مدیریتی طرح جامع شهید بیاضی زاده در رابطه با برگزاری این اردو اظهار داشت: در طرح مدریرت استعداد شهید بیاضی زاده ویژه شاخه استعدادهای مدیریتی، اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس با هدف آشنایی اعضای طرح با سازمان، ساختار، نحوه عملکرد و تجارب مدیران ارشد آستان مقدس امام رضا(ع) انجام پذیرفت.

وی در رابطه با اهداف این اردو بیان داشت: هدف اصلی ما در این برنامه در کنار بهره مندی اعضای طرح و خانواده های آنها از فضای معنوی زیارت ، آشنا شدن با سازمان عظیم و موفق آستان قدس رضوی بود که صدها سال است امورات خودش را می گذراند آن هم به صورت مردم پایه و با اتکا  به منابع اقتصادی که در دین مبین اسلام به آن منابع اشاره شده و ما می خواستیم بدانیم این مجموعه موفق  چه ساختارها و بخش هایی دارد و نحوه عملکرد هر بخش چگونه است.

وی در مورد جزئیات این اردو ابراز داشت: در ابتدای این اردو بعد از اینکه افراد وارد مشهد مقدس شدند با ذکر توسل و روضه در بارگاه ملکوتی این امام همام در رواق دارالهدایه، افتتاحیه این اردوی آموزشی زیارتی شروع شد. در روز دوم اردو با یکی از بخش های موفق  آستان قدس رضوی، سازمان علمی و فرهنگی بنیاد پژوهش ها، نشست تخصصی برگزار شد. این جلسه در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس برگزار گردید که ما در خدمت آقای متولیان از کارشناسان خبره سازمان علمی فرهنگی بودیم و بعد از آن، از محضر دکتر قراملکی رئیس بنیاد پژوهش ها استفاده بردیم که ایشان به پدر اخلاق حرفه ای در علم مدیریت ایران مشهور هستند .

غفوری در ادامه افزود: در جلسه بعدی که در  سالن اداره اماکن حرم مطهر رضوی برگزار شد با دو نفر از مدیران ارشد حرم مطهر، دکتر فرخی نیا مسئول طرح و برنامه و دکتر لسانی مسول ارزشیابی و ارزیابی حرم امام رضا(ع) نشستی برگزار شد که  در این جلسه اعضای طرح با ساختار حرم مطهر و نحوه طرح و برنامه ریزی حرم مطهر آشنا شدند. و در  خلال این برنامه ها در برنامه دیگری توانستیم جلسه ای با معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی داشته باشیم که اعضای طرح در عرصه بین الملل گفتگوی خوبی را با مدیران این قسمت انجام دادند.

مسئول شاخه استعداد های مدیریتی طرح جامع شهید بیاضی زاده بیان داشت: برنامه بعدی که در این سفر توانستیم انجام دهیم بازدید از مزرعه نمونه بود ، که این مجموعه یکی از مراکز اقتصادی موفق آستان قدس است که در نوع خودش یک مجموعه بی نظیر است. در این بازدید خدمت آقای مهندس اسلامی مدیرعامل این مجموعه بودیم و ایشان از نحوه عملکرد اقتصادی این مجموعه مطالبی را ارائه دادند و اعضای شاخه استعداد های مدیریتی طرح جامع شهید بیاضی زاده از نزدیک با مدیریت و نحوه اقتصادی سازی و درآمدزا کردن موقوفات آستان قدس آشنا شدند. همچنین در ادامه این بازدید خدمت جناب حجت الاسلام دکتر اصغری مدیر امور موقوفات و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهروری آستان قدس بودیم که ایشان هم توضیحاتی در نحوه جذب مشارکت های مردمی در زمینه وقف و به سمت مشارکت های اجتماعی بردن موقوفات مطالب مهمی را ارائه دادند.

 وی در پایان افزود: در کنار برنامه هایی که برای آقایان انجام شد برنامه تفریحی برای خانواده ها و فرزندان اعضای طرح انجام گرفت و در آخرین جلسه ای که به عنوان اختتامیه اردو صورت پذیرفت جلسه معرفت افزایی و در فضای تربیت فرزند در خدمت حجت الاسلام میری بودیم و در پایان جلسه هم تکریمی از همسران اعضای طرح داشتیم و ما در طرح شهید بیاضی زاده خودمان را مکلف می دانیم همانطوری که عزیزان استعداد های برتر را تکریم می کنیم، خانواده های آنها را هم مورد حمایت قرار دهیم و برای آنها هم برنامه داشته باشیم  و ان شاءالله این سفر ، سفر پر برکتی هم برای شرکت کنندگان و هم برای حامیان این طرح باشد.

ارسال نظرات