۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۳۵۱۰۸

کتاب «دخترم چادر نمی‌پوشد!» منتشر شد + لینک

کتاب «دخترم چادر نمی‌پوشد!» منتشر شد + لینک
کتاب «دخترم چادر نمی‌پوشد!» به قلم سیده زهرا موسوی و سمیه سادات موسوی راهکارهای ایجاد اشتیاق در دختران برای انتخاب حجاب برتر را ارائه کرده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «دخترم چادر نمی‌پوشد!»، نوشته سیده زهرا موسوی و سمیه سادات موسوی در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام تدوین و از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب تلاشی است برای کمک به والدین و دغدغه‌مندانی که می‌خواهند دختران نوجوان و جوان‌شان در زمینه حجاب و عفاف به پوشش چادر که حجاب برتر است آراسته شوند. این کتاب در حکم یک کتاب راهنما است که محور اصلی آن، بر یک دستورالعمل کلی استوار است: فعالیت همه جانبه در آگاهی‌بخشی، انگیزه‌بخشی و مهارت‌افزایی دختران در ارتباط با چادر.

راهکارهای ایجاد اشتیاق در دختران برای انتخاب حجاب برتر در یک کتاب

ویژگی اثر در آن است که راهکارهای ایجاد اشتیاق در دختران برای انتخاب حجاب برتر را همراه با داستانک‌های واقعی که هر کدام حاوی یک تجربه موفق است به مخاطب، ارائه کرده است.‌ واقعی بودن این تجربه‌ها و حس نزدیک آن در ذهن خواننده، از دیگر امتیازات این کتاب به شمار می‌رود که اکنون پیش‌روی شما است.

نویسندگان کتاب، با گردآوری راهکارها و تدوین داستانکی تجربه‌ها،‌ لحظات شیرین و درس‌آموزی را برای مخاطبان به ویژه مادران متدین و دلسوز فراهم آورده‌اند و تلاش کرده‌اند با توجه به ویژگی‌های بچه‌ها در دوره بلوغ و جوانی، راهکارهایی را معرفی کنند که مناسب سن آنها بوده و به والدین کمک کند تا آنها را به چادر سر کردن ترغیب کنند.

مخاطب اصلی این کتاب،‌ مادرها هستند، چراکه هیچ‌کس به اندازه یک مادر با روحیات و ویژگی‌های دخترش آشنا نیست و برای چادری کردن یک دختر،‌ بهتر از هرکس دیگری می‌تواند یار و همراه او باشد و مسیر را برایش هموار کند. البته راهکارهایی که معرفی می‌شود، برای همه افراد دغدغه‌مندی که مایل به چادری کردن دختران جوان خود هستند، می‌تواند مفید باشد.

نویسندگان اثر برای ارائه راهکارهای ایجاد اشتیاق در دختران برای انتخاب حجاب برتر برنامه داشته و براساس یک نقشه مهندسی‌شده، به خانواده‌ها یاد می‌دهند که چطور با دخترانشان رفتار کنند تا بتوانند آنها را به چادر ترغیب کنند. اگر این راهکارها طبق همین برنامه‌های ارائه شده به کار بسته شود، می‌توان امیدوار بود که علاقه‌مندان دختر به پوشیدن چادر دائمی است.

با مطالعه کتاب دخترم چادر نمی‌پوشد! و به کار بستن راهکارهای آن که پایه علمی و کارشناسی دارد، هم می‌توانید اطلاعات و آگاهی‌های لازم درباره چادری‌شدن را در اختیار بچه‌هایتان قرار دهید و هم میل و علاقه آنها را به چادری شدن برانگیزید و هم یادشان دهید که چطور با پوشش چادر در اجتماع حاضر شوند.

از آنجایی که دختران نوجوان و جوان در مرحله‌ای هستند که ویژگی‌های خاصی داشته و مرحله گذار از کودکی به بزرگسالی محسوب می‌شود، نویسندگان در این کتاب اول مختصر و مفید، بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های فکری، عاطفی و رفتاری این سن را به مخاطبان معرفی می‌کنند تا پیش از هر اقدامی، با حال و هوای دخترانشان در این سن آشنا شوند.

در این اثر ابتدا راهکارهای مربوط به آگاهی‌بخشی برای خواننده کتاب گفته شده و در ادامه راهکارهایی که با آنها می‌توانند میل و انگیزه قوی در وجود دختران خود برای چادرسرکردن ایجاد کنند ارائه می‌شود. پس از آن راهکارهایی که به صورت عملی می‌تواند به آنها چادرسرکردن را یاد بدهد و مهارت آنها را در استفاده از چادر بالا ببرد معرفی می‌گردد.

پس از هر راهکاری که در این اثر توضیح داده می‌شود، یک داستان کوتاه در همان زمینه و با هدف تصویرکشیدن جزئیات و ریزه‌کاری‌ها آورده شده است تا مخاطب درک بهترین از نحوه اجرای راهکار پیدا کند. این داستان‌ها افزون بر این‌که زنگ تفریح محسوب می‌شود، شامل نکات و دستورالعمل‌های دقیقی است که می‌تواند کمک خوبی برای مخاطب باشد. بیشتر این داستان‌ها از زبان مادرها است تا مخاطبان اصلی کتاب که مادها هستند بتوانند با آنها همذات‌پنداری کنند.

در بخشی از کتاب با نام «اینو حتما بخونین» به قلم نویسندگان آن آمده است: «توجه داشته باشین که برنامه ما یه فوت کوزه‌گری داره که اگه این فوت رو بلد نباشین، این راهکارها خیلی به کارتون نمی‌خوره. فووت کوزه‌گری ما اینه که نباید فقط از یه دسته راهکارها استفاده کنین و بقیه رو کنار بذارین؛ یعنی این طوری نباشه که فقط آگاهی‌بخشی کنین، ولی انگیزه دخترا رو ترغیب نکنین یا فقط به اونا انگیزه بدین ولی به مهارت‌افزایی‌شون توجه نکنین، چون این راهکارها یه مجموعه هستن که همدیگه رو تکمیل می‌کنن».

کتاب دخترم چادر نمی‌پوشد به قلم سیده زهرا موسوی و سمیه سادات موسوی به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام در قطع رقعی،‌ 188 صفحه، شمارگان 1000 نسخه در بهار 1402 از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به نشانی قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس مراجعه و یا از طریق فروشگاه اینترنتی پژوهشکده به آدرس اینجا اقدام کنند.

ارسال نظرات