۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۳۵۱۱۲
آیت الله مکارم شیرازی:

وجود شبکه های جهانی ولایت برای جهان اسلام یک ضرورت است

وجود شبکه های جهانی ولایت برای جهان اسلام یک ضرورت است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی وجود شبکه‌های جهانی ولایت به زبان‌های متعدد را ضرورت دینی و فرهنگی برای جهان تشیع و اسلام دانست و تصریح کرد: فعالیت این چنین مجموعه‌هایی سبب می‌شود تا تشیع و اسلام در دنیا شناخته شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسئولین شبکه های جهانی ولایت ضمن تقدیر و تشکر از عوامل شبکه ها ابراز داشت: با توجه به ارائه گزارش مسئولین برای بنده روشن شد که بیش از ان که تصور می کردم این شبکه فعال و تاثیر گذار است و کمک ها و پشتیبانی های که برای این مجموعه صورت می پذیرد همگی بجا است؛ البته با توجه به آثار بسیار ارزنده ای که در این مجموعه تولید می شود تنها به اینها اکتفا نکنید و سعی کنید در حال توسعه فتح افق های پیش رو در راستای تبیین و تعمیق بخشی به مبانی مکتب اهل بیت(ع) باشید چرا که ین شبکه ظرفیت عظیمی دارد و  می توان از این شبکه بیشتر استفاده کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان ساخت: وجود شبکه های جهانی ولایت به زبان های متعدد یک ضرورت دینی و فرهنگی برای جهان تشیع و اسلام است و فعالیت این چنین مجموعه های سبب می شود تا تشیع و اسلام در دنیا شناخته شود لذا در این حدی که هستید قناعت نکنید و سعی کنید همیشه در حال گسترش و پیشرفت باشید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: سعی شود به درس های اخلاق و درس تفسیر و فقه که به زبان ساده ارائه شده اند در شبکه به مناسبت پخش شود تا در اقصا نقاط جهان از استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: رسالت و رویکرد دینی شبکه های جهانی ولایت یک بار سنگین است که اهتمام و تلاش روز افزون مسئولین شبکه ها را می طلبد تا این امر مهم را به  سر منزل مقصد برسانند و در حدی که هستید قناعت نکنید و در انجام مسئولیت مهم خود پیش به جلو و در جهت فتح اهداف متعالی گام بردارید.

حجت الاسلام علوی در ادامه دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و کمک های معظم له  با ارائه گزارش از موسسه جهانی ولایت خاطرنشان ساخت: هم اکنون موسسه جهانی ولایت در پنج قاره آسیا ، اروپا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه در قالب 4 شبکه فارسی، عربی، هوسا و آذری از طریق امواج ماهواره و فضای مجازی از این مرکز نورانی از شهر مقدس قم پخش دارد.

وی گفت: دور از نظر نیست که به زودی،هیچ زبانی و هیچ نقطه ای از این عالم به واسطه وجود این موسسه مهم مورد توجه نباشد.

رئیس موسسه جهانی ولایت در بیان معرفی شبکه جهانی الولایه به زبان عربی ابراز داشت: موسسه جهانی ولایت در قالب شبکه جهانی الولایه زبان عربی تمامی کشورهای عرب زبان را تحت پوشش خود دارد و همچنین شبکه جهانی ولایت به زبان فارسی  از ۳۸ کشور در ۵ قاره مخاطب فعال دارد.

وی در بیان معرفی شبکه جهانی الولایه هوسا ابراز داشت: شبکه هوسای ولایت نیمی از جمعیت آفریقا در ۱۲ کشور،را در بر دارد که  انشاالله، به حول و قوه الهی، با تأسیس زبان سواحلی، گستره مخاطب ولایت در آفریقا را افزایش خواهد یافت تا به تدریج تمام آفریقا را تحت پوشش قرار دهیم.

حجت الاسلام علوی گفت: شبکه های جهانی ولایت در تراز حوزه های علمیه و الگویی نمونه برای تمام شبکه های معارفی در اندازه و جایگاه مرجعیت معظم، با پرهیز و دوری از هرگونه افراط و تفریط، در خدمت به دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام می باشد.

رئیس موسسه جهانی ولایت گفت: شبکه های جهانی ولایت ، در امر تبلیغ دین، به ضرورتی حیاتی و غیرقابل انکار تبدیل شده است که  بدون هیچ گونه جایگزین و بدیل در اقصی نقاط مختلف دنیا که به دور از هر گونه  مسجد،  حسینیه، منبر، روحانی و مبلغی می باشد برای تشنگان معارف و‌ هر دل آماده ای از هر صاحب عقیده ای،  این شبکه برنامه تولید می کند و به عنوان یک مرکز اسلامی،  یک مسجد، یک  حسینیه، یک حوزه علمیه، یک  دانشگاه ، یک منبر جهانی و پناهگاه مردم دنیا برای دریافت محاسن کلام به شمار می رود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر یک روز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رحمه‌الله فرمودند که رسانه ملی باید دانشگاه شود و این امر مهم در رسانه های کشور مغفول واقع شد اما این سازمان رسانه‌ای ولایت، تحت اشراف مرجعیت معظم، به اعتراف تمام بینندگان در اقصی نقاط جهان و به اذعان بزرگان و علما، به  یک دانشگاه عظیم معارفی در سطح جهانی تبدیل شده است

حجت الاسلام  علوی ابراز داشت: شبکه های جهانی ولایت در قالب 4 زبان با حضور بیش از 500 استاد تراز اول و مجرب،  در عرصه های مختلف علوم و معارف اسلامی در بین شبکه های ماهواره ای و داخلی همچون نگین انگشتری می درخشد

ارسال نظرات