۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۳۵۱۱۳

دیدار جمعی از بانوان فعال فرهنگی کشور عراق با مدیر جامعه الزهرا

دیدار جمعی از بانوان فعال فرهنگی کشور عراق با مدیر جامعه الزهرا
جمعی از بانوان فعال فرهنگی و موکب داران اربعین حسینی کشور عراق، ضمن بازدید از امکانات و فعالیت های جامعه الزهرا با مدیر این مرکز خانم برقعی دیدار کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام در دیدار با شماری از بانوان فعال فرهنگی و موکب داران ایام اربعین حسینی با اشاره به اینکه جامعة الزهرا در سال ۶۳ به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با هدف تربیت بانوان فاضله و آگاه به امور دینی تاسیس و با عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی به فعالیت خود ادامه داده است گفت: در این موسسه بزرگ امکانات بهره مندی دختران و بانوان از مهدکودک تا مقاطع عالی تحصیلی فراهم شده است تا خواهران بتوانند در محیطی امن به تحصیل و تهذیب بپردازند.

وی با قدردانی از بانوان عراقی به خاطر فعالیت گسترده در ایام اربعین اظهار داشت: اربعین نماد شیعه و بزرگداشت آن بزرگداشت شیعه و ائمه اطهار علیهم السلام است، از این رو هر گامی که برای برگزاری با عظمت این کنگره جهانی برداشته شود از نگاه حضرت زهرا دور نخواهد ماند.

مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام از آمادگی این موسسه برای اعزام بانوان مبلغ مسلط به زبانهای عربی، انگلیسی، اردو و ... در ایام اربعین به کشور عراق برای تبلیغ دین در میان بانوان خبر داد و گفت: البته تصمیم داریم در کنار حضور کاروان طلاب، اساتید و کارکنان در پیاده روی اربعین، موکب بزرگی ویژه خواهران از سوی جامعة الزهرا علیهاالسلام در ایام اربعین در کربلا یا نجف برپا کنیم که در این زمینه نیز می توانیم با خواهران عراقی تعامل خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به درخواست بانوان عراقی برای برگزاری دوره های آموزشی از سوی جامعة الزهرا علیهاالسلام ویژه موکب داران و خادمان حسینی با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران گفت: مرکز آموزش های مهارتی و دوره های کوتاه مدت جامعة الزهرا علیهاالسلام می تواند دوره های مورد نیاز خواهران عراقی را به صورت مجازی یا حضوری در ایران یا عراق با حضور اساتید مسلط به زبان عربی برگزار کند.

خانم برقعی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خواهران در مورد شعبه نداشتن جامعة الزهرا علیهاالسلام در کشورهای دیگر اظهار داشت: برای پرهیز از موازی کاری تاکنون در پی راه اندازی شعبه در کشورهای دیگر نبوده ایم هر چند آماده همکاری و تعامل با حوزه های علمیه خواهران در کشورهای مختلف در زمینه تبادل استاد و دانش پژوه و ارتقای علمی اساتید و سطح علمی حوزه ها هستیم با این حال اگر خواهران علاقه مند در کشوری درخواست خود را مبنی بر راه اندازی شعبه برای ما ارسال کنند آن را بررسی و فرایندهای آن را پیگیری و ایجاد خواهیم کرد.

در ادامه یکی از خواهران عراقی که فارغ التحصیل یکی از مراکز علمی قم بود، با انتقاد از ناشناخته بودن جامعة الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: من با اینکه چندین سال در قم مشغول تحصیل بودم اما از وجود چنین موسسه ای با این ظرفیت ها و امکانات گسترده بی اطلاع بودم و این از مظلومیت جامعة الزهرا علیهاالسلام است. وجود چنین مرکز علمی، آرزوی بسیاری از بانوان جهان تشیع است تا بتوانند در فضایی زنانه، امن و با امکانات اینچنینی به تحصیل علوم اسلامی بپردازند و خود را برای تعالی خانواده و جامعه آماده کنند.

ارسال نظرات