۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۳۵۱۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

انسان باید هر روز اعمال خود را محاسبه کند

انسان باید هر روز اعمال خود را محاسبه کند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مشاهده روزانه تشییع جنازه‌ها برای ما تذکر فانی بودن دنیا است و مراقب اعمال، گفتار و رفتار خود باشیم و خود را هر روز محاسبه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در بازدید از مجموعه گلزار شهدا «دارالسلام» کاشان، گفت: مشاهده روزانه تشییع جنازه‌ها برای ما تذکر فانی بودن دنیا است و باید مراقب اعمال، گفتار و رفتار خود بود و خود را هر روز محاسبه کرد.

وی به وقف ۱۵۰ هکتار زمین برای آرامستان دارالسلام کاشان از سوی مرحوم گلابچی خیر کاشانی اشاره کرد و افزود: اختصاص قطعاتی برای شهدا و مومنین و قطعات مختلف قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: غسالخانه آخرین منزلگاه دنیا است و یکی از حساس‌ترین لحظات بعد از مرگ، هنگام غسل و کفن است.

به گفته وی غسال هنگام غسل و کفن اموات مومنین و مومنات باید با وضو باشد و ادعیه و قرآن بخوانند و تصور کنند اموات را از عزیزان و وابستگان خود بدانند و آنگونه که شایسته است اموات را غسل بدهند.

وی با اشاره به اینکه آرامستان دارالسلام و قبور اموات و شهدا بهترین تذکر برای فانی بودن انسان است، اظهار داشت: باید مراقب بود این ارتباط زیاد سبب عادی بودن اصل کار نشود و برای ما تذکر دائمی باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: هر بازگشتی از آرامستان را برای خود بازگشت از آخرت به دنیا تصور کنیم و آن را فرصت دوباره برای جبران بدانیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات