۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۷۳۵۲۰۵
آیت الله اعرافی:

در مجموعه حوزه‌های علمیه شاهد تحول کمّی خوبی بوده ایم

در مجموعه حوزه‌های علمیه شاهد تحول کمّی خوبی بوده ایم
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه دانش‌افزایی، شبکه‌سازی و نظارت میدانی در دستور کار قرار دارد، گفت: در مجموعه حوزه‌های علمیه شاهد تحول کمی خوبی بوده ایم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد اظهار کرد: مسجد نیازمند شورایی برای راهبری است که قرارگاه ملی مسجد می‌تواند در این راستا نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با ساماندهی مساجد بسیاری از مشکلات را می‌توان ساماندهی کرد، مطرح کرد: امسال در مجموعه حوزه‌های علمیه شاهد تحول کمی خوبی در طرح‌های مختلفی ازجمله طرح هجرت، امین، تبلیغ مجازی، بینات و ... بودیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این بستر آماده شده که باید محتوا و روح لازم نیز در آن دمیده شود، عنوان کرد: باید برنامه‌های خوبی برای فعالین این طرح‌ها اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌افزایی، شبکه‌سازی و نظارت میدانی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: شبکه متشکل از روحانیون شاغل در این طرح‌ها باید قوی و اثرگذار باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید مجموعه‌های مختلف در این مسیر مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: در این عرصه مباحث مطالعاتی و پژوهشی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی از تشکیل شبکه‌های مختلف از جمله فقه معاصر در این راستا یاد کرد و گفت: در این شبکه بیش از ۵۰۰ پروژه و طرح مطالعاتی درحال بررسی است که نیازسنجی آن توسط دستگاه‌های مختلف اعلام شده است.

ارسال نظرات