۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۳۵۲۰۸
آیت الله سعیدی:

مجمع نمایندگان طلاب مراقبت کند از خط اصلی خود خارج نشود

مجمع نمایندگان طلاب مراقبت کند از خط اصلی خود خارج نشود
تولیت حرم بانوی کرامت گفت: فلسفه شکل گیری مجمع نمایندگان طلاب باید پیوسته مرور شود تا از خطوط اصلی خود خارج نشده و نسبت به وظایف اصلی آن غفلت صورت نگیرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: فلسفه شکل گیری مجمع نمایندگان طلاب باید پیوسته مرور شود تا از خطوط اصلی خود خارج نشده و نسبت به وظایف اصلی آن غفلت صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه اوضاع روحانیون و طلاب قبل و بعد از انقلاب تفاوت زیادی دارد، گفت: اگر کسی تحلیل این دو موقعیت دستش نباشد، دچار تناقض و اشکال می شود؛ زیرا فضا تغییر کرده است و به دنبال آن، جایگاه و فعالیت های روحانیون هم تغییر کرده است.

تولیت حرم بانوی کرامت ادامه داد: اگر قبل از انقلاب یک طلبه در یک مسجد محدود بود، امروز اوضاع تغییر کرده است و در جاهای مختلفی می شود از ظرفیت‌های موجود انقلاب استفاده کرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه شرایط در زمان ائمه اطهار (ع) نیز تفاوت هایی داشته است، افزود: روحانیون در زمان شاه یک سری وظایف داشتند که با پیروزی انقلاب تفاوت ایجاد شده است؛ بنابراین الان نمی شود که یک روحانی در حاشیه بنشیند و کاری انجام ندهد.

وی با بیان اینکه تا جان در بدن داریم، باید کار کنیم، گفت: هرچه در این مسیر کار کنیم باید این احساس را داشته باشیم که دستمان خالی است و به عبارت دیگر باید جوری کار کنیم که خدا از ما راضی باشد ولی خودمان از خود راضی نباشیم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز گفت: این مجمع به دستور امام راحل ایجاد شده و از جمله وظایفی که در اساسنامه ذکر شده، نظارت بر هدایت تحصیلی طلاب، جذب و گزینش افراد صالح برای حوزه علمیه، رصد مسائل روز و برنامه ریزی برای کمک به معیشت طلاب حوزه های علمیه است.

وی در پایان بیان داشت: نمایندگان طلاب و فضلا با وجود اینکه حقوقی دریافت نمی کنند، شبانه روز خود را به صورت جهادی برای طلاب گذاشته اند و در بحث تبلیغ نیز نقشه راه و مهندسی تبلیغ را تهیه می کنند و در هدایت تحصیلی طلاب فعال هستند.

ارسال نظرات