۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۳۵۲۴۵
آیت الله رجبی:

رسالت مؤسسه امام خمینی تربیت مدرسان، پژوهش و ترویج مکتب اهل بیت است

رسالت مؤسسه امام خمینی تربیت مدرسان، پژوهش و ترویج مکتب اهل بیت است
آیت الله رجبی رسالت اساسی مؤسسه امام خمینی را تربیت مدرسان، تحقیق و پژوهش و ترویج اندیشه‌های تولید شده از مکتب اهل‌بیت برشمرد و تصریح کرد که دروس مؤسسه و نظام‌های آموزشی و پژوهشی آن استاندارد‌های لازم را دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،آیت‌الله محمود رجبی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، ضمن خیر مقدم به نماینده حضرت آیت‌الله‌سیستانی و تشکر از حضور وی، ابراز داشت: موسسه امام خمینی (ره) سه رسالت اساسی دارد: یکی تربیت محققان و مدرسان علوم اسلامی، دوم تحقیق و پژوهش و نظریه‌پردازی در این علوم و سوم ترویج و نشر اندیشه‌های تولید شده از مکتب اهل‌بیت علیهم السلام. مجموعه مراکز و موسسات زیرمجموعه موسسه با توجه به این رسالت‌ها در حال فعالیت هستند.

رئیس هیأت امنای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه افزود: رشته‌های آموزشی موسسه زمانی که حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی رئیس شورای عالی حوزه بودند، در شورای عالی مصوب شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم با اشاره به حضور بین‌المللی اساتید و فارغ‌التحصیلان موسسه بیان داشت: دروس موسسه و نظام‌های آموزشی و پژوهشی آن استانداردهای لازم را دارد و برخی از اساتید ما در دانشگاه‌های بین‌المللی تدریس دارند.

در ادامه این دیدار نماینده حضرت‌آیت‌الله سیستانی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: الحمدلله پس از انقلاب اسلامی، مکتب شیعه در اکثر کرسی‌های دانشگاه‌های دنیا مطرح شده است و این یک فرصت مهمی است. باید از این فرصت و امکانات نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی ضمن تجلیل از مقام شامخ مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) افزود: اینجا و این ساختار و تشکیلات منظم را فقیه و حکیمی چون ایشان ایجاد کرده است که باعث خرسندی است و باید راه ایشان ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی با تقدیر از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) بیان داشت: این اقدامات فقط در ایران و در این مرز و بوم صورت گرفته است؛ اما در فضای بین‌الملل چه اقدامات و ارتباطاتی صورت گرفته است؟ اینکه ۱۰-۱۵ نفر به خارج رفته‌اند که تربیت شده این مکتب و این معارف هستند بسیار خوشحال کننده بود. این حرکتی که انجام شده می‌تواند الگوی خیلی‌ها باشد، و باید استمرار داشته باشد.

مدیر موسسه آل‌البیت(ع) پس از تاکید بر ارتباطات بین‌الملل افزود: اگر با همین عنوان ترویج معارف اهل‌بیت علیهم السلام طلاب موسسه به کشورهای مختلف اعزام شوند و تحصیل یا تدریس کنند، بسیار می‌توانند موثر باشند.

ایشان با اعلام آمادگی جهت همکاری با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: ما در این امور واقعا نیرو کم داریم و الان، هم از جهت امکانات نظام و هم از جهت ارتباطات بین‌الملل بهترین فرصت برای ارتقا و رشد این امور وجود دارد و ما به سهم خودمان این آمادگی را داریم با همکاری هم، مکتب اهل‌بیت علیهم السلام را ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی در این دیدار ضمن دعوت از آیت الله رجبی جهت بازدید از بیمارستان نور، هدیه ویژۀ سنگ مضجع شریف امامین عکسریین(ع) را به ایشان اهدا کردند.

ارسال نظرات