۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۵۳۶۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

عوامل چهارگانه حفظ ایمان و دور شدن از شیطان

عوامل چهارگانه حفظ ایمان و دور شدن از شیطان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی راه‌های حفظ ایمان اشاره کرد و گفت: چهارعامل سبب حفظ ایمان و دور شدن شیطان از انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در جمع نمازگزاران حسینیه حضرت علی اکبر(ع) با تبریک میلاد امام رضا(ع)، گفت: چهار عامل سبب حفظ ایمان و دور شدن شیطان از انسان است.

وی با اشاره به شرح و توضیح مختصری از آیه ۸ سوره مبارکه آل عمران، افزود: همه تلاش شیطان برای این است تا انسان در لحظه آخر عمر خود با ایمان از دنیا نرود، از این رو آنچه به آن دلبستگی دارد مقابل چشمان اش مجسم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با یادآوری دلبستگی امام خمینی(ره) به نوه اش سید علی فرزند سید احمد آقا، گفت: امام خمینی(ره) در روز‌های آخر عمر خود می‌فرماید، علی را پیش من نیاورید تا شیطان از این دلبستگی سوء استفاده نکند.

وی در ادامه به برخی راه‌های حفظ ایمان اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌ها حفظ ایمان، عرضه و سپردن عقاید خود به پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) هنگام زیارت آنان است تا هنگام نیاز به ما برگردانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان از اقامه نماز اول وقت به عنوان یکی دیگراز راه‌های حفظ ایمان نام برد و اظهار داشت: عزرائیل به پیامبراکرم(ص) قول داده هر کس نماز خود را اول وقت بخواند من جان او را آسان می‌گیرم و خودم شهادتین را به او تلقین می‌کنم و شیطان را از او دور می‌کنم.

وی خواندن نماز یک شنبه‌های ماه ذالقعده را یکی دیگر از عوامل حفظ ایمان دانست و افزود: دو نماز دو رکعتی، مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده در هر رکعت یک بار سوره حمد و سه بار سوره توحید و یک بار سوره ناس و یک بار سوره فلق خوانده می‌شود و پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار و یک‌ بار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله گفته می‌شود و در پایان این دعا یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ خوانده می‌شود.

به گفته وی چهارمین عامل حفظ ایمان و دور شدن شیطان، مداومت به خواندن «رَبَّنا لا تُزِغ قُلوبَنا بَعدَ إِذ هَدَیتَنا وَهَب لَنا مِن لَدُنکَ رَحمَةً إِنَّکَ أَنتَ الوَهّابُ» در نماز یا غیر نماز است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات