۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۳۵۳۲۱
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم آگاهی بخشی به نسل جوان درباره برکات انقلاب و تداوم آن

لزوم آگاهی بخشی به نسل جوان درباره برکات انقلاب و تداوم آن
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم آگاهی نسل نوجوان و جوانان کشور تاریخ انقلاب اسلامی و از زحماتی که برای پیروزی انقلاب و تداوم آن کشیده شده است تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و ابوی شهید مرتضی بهمنی، گفت: مجاهدت ها، شکنجه ها، مبارزات و انجام امور خیر را برای نسل نوجوان و جوان را در مدارس بیان کنید.

وی افزود: فعالیت ۳۰ ساله شما در امور خیریه ضمن کسب پاداش اخروی، سبب عزت در دنیا و بی نیازی از کمک دیگران خواهید شد و این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به شکنجه این مجاهد فی سبیل الله در دروه حکومت ستم شاهی پهلوی، اظهار داشت: مجاهدت ها، شکنجه ها، مبارزات و انجام امور خیریه انجام شده را برای نسل نوجوان و جوان در مدارس بیان کنید.

به گفته وی نسل نوجوان و جوان امروز کشور باید بدانند برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم و بقای آن چقدر رنج و زحمت کشیده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح رایگان تست و آزمایش‌های تشخیص بیماری کلیوی در مدارس شهرستان کاشان در سال ۸۰، گفت: طرحی که سال ۸۰ شروع کردید در سال تحصیلی آینده نیز برای ۶۶ هزار نفر دانش آموز در شهرستان کاشان بار دیگر مجددا با هماهنگی و کمک خیّرین در مدارس کاشان شروع کنید.

بهمنی مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و ابوی شهید مرتضی بهمنی نیز ابتدای این دیدار گفت: این انجمن بعنوان واسطه امور خیر و با کمک‌های مردمی از سال ۱۳۷۴ توسط آیت الله سید مهدی یثربی تأسیس و تا کنون هزار پیوند و ۵۴۲ دیالیز کلیه انجام داده است.

به گفته وی علاوه بر پیوند کلیه و انجام ۵۴۲ دیالیز، بسته‌های معیشتی هم هر سه ماه یک بار بین نیازمندان تحت پوشش این انجمن توزیع می‌شود.

بهمنی دیابت و فشار خون را از مهمترین عوامل بیماری کلیوی دانست و گفت: از سال ۸۰ تا ۸۲ با کمک و حمایت مرحوم دکتر زارع از دانش آموزان مدارس کاشان بصورت رایگان تست و آزمایش‌های تشخیص بیماری کلیوی گرفته شد و در این طرح ۳۸۴ دانش آموز بیمار شناسایی و چهار دانش آموز نیازمند به دیالیز به صورت رایگان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات