۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۳۵۳۶۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

خدمت به زوار، بزرگترین افتخار خادمان رضوی است

خدمت به زوار، بزرگترین افتخار خادمان رضوی است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: بزرگی در خاندان اهل بیت(ع) این است که امر دین و علم آنها را بیاموزیم و به دیگران آموزش دهیم و خود نیز عمل کننده باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار جمعی از خادمان رضوی تحت کاروان اعزامی زیر سایه خورشید، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: خادمی امام رضا(ع) توفیقی افزون بر دیگر توفیقات برای یک بنده صالح است و امید واریم که خداوند توفیقی مضاعف دهد تا مسئولیت سنگین خادمی این درگاه را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه به نوعی همه مردم ایران جیره خوار امام هشتم(ع) و خادم آن حضرت محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: از امام رضا روایت آمده است که «خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند» که آن حضرت در تشریح احیای امرنا فرمودند «کسی که علوم اهل بیت و دین را یاد بگیرد و به مردم تعلیم دهند، امر اهل بیت را احیا کرده است».

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: یاد گرفتن مسائل دینی، یاد دادن آنها و البته عمل کردن آنها کاری بزرگ در جهان هستی است و این موضوع در روایت دیگر معصومین نیز تاکید شده و اجری عظیم برای آن محسوب می شود.

وی افزود: بزرگی در خاندان اهل بیت این است که امر، دین و علم آنها را بیاموزیم و به دیگران آموزش دهیم و خود نیزعمل کننده باشیم، بنابراین باید در مسیر خادمی امام هشتم(ع) مراقبت کنیم که احیاکننده امر معصومین باشیم.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: احترام به زائر امام رضا(ع) بزرگترین خدمتی است که یک خادم رضوی می تواند انجام دهد، زیارت امام معصوم، به معنی خواندن واژگان، ادعیه ها و  بوسیدن ضریح نیست، بلکه حضور قلبی و توجه خاص به امام معصوم(ع) و دادن یک سلام خالص به آن حضرت، به معنی زیارت واقعی است.

وی با بیان اینکه انسان باید از تغییرات ناگهانی در سرنوشت و سیر زندگی خود هراس داشته باشد، اذعان کرد: چرا که شیطان دائما در حال خدعه و توطئه آفرینی است و هیچ راه نجاتی جز توسل و تمسک به اهل بیت نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خادمان در مسیر احیای امر اهل بیت گام بردارند که راه نجات، سعادت و کسب افتخار شفاعت اهل بیت درآخرت، دراین مسیر است. 
 
در ابتدای این دیدار، جمعی از خادمان رضوی تحت عنوان کاروان زیر سایه خورشید، به  مناسبت دهه کرامت دردفتر امام جمعه اصفهان، به مدح و ثنای علی بن موسی الرضا(ع) پرداختند.

همچنین مدیرکاروان زیر سایه خورشید اعزامی به اصفهان یادآور شد: این کاروان از ابتدای دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) وارد اصفهان شد، کاروان زیر سایه خورشید متشکل از دو مبلغ، دو مداح حرم شمس الشموس وچهار خادم بارگاه ملکوتی رضوی است، که دیدار از خانواده شهدا، معلولین و جانبازان، بیمارستان ها و مدارس، اهالی مردم اصفهان در نقاط شهری و روستایی، علماو فضلا از جمله برنامه ریزی ها بوده است.

وی افزود: در دهه کرامت بالغ بر 2 هزار نقطه در سراسر کشور به همت خادمان کاروان زیر سایه خورشید، پرچم بارگاه ملکوتی رضوی به قصد زیارت از راه دور اما هشتم(ع) توسط مردم ، اجرا می شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات