۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۳۵۴۲۰

حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در نقاط مختلف تهران

حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در نقاط مختلف تهران
کاروان «زیر سایه خورشید» در ایام دهه کرامت در مناطق مختلف تهران حضور به هم رساند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کاروان زير سايه خورشيد در ايام دهه کرامت در مناطق مختلف تهران حضور داشت که شرکت در جشن بزرگ ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا (ع) در بازار بزرگ تهران و حضور در جمع اهالي منطقه پانزده شهر تهران در مسجد جامع جهادي امام رضا (ع) از جمله آنها است.

خادمان آستان قدس رضوی همچنین با شرکت در جشن بزرگ میلاد حضرت علی بن موی الرضا (ع) در بازار بزرگ تهران و حضور در جمع اهالی منطقه پانزده شهر تهران در مسجد جامع جهادی امام رضا (ع)، به فعالیت خود ادامه دادند.

این خادمان، در روز سه شنبه، نهم خرداد در کوچه مروی بازار تهران حضور یافتند و مراسم پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا (ع) را انجام دادند. بازاریان تهران نیز استقبال پر مهری از کاروان زیر سایه خورشید داشتند.

بنا بر این گزارش، شماری از خادمان آستان ملک پاسبان حضرت رئوف (ع)، نیز با حضور در منطقه پانزده شهر تهران، در محلات نفیس و اتابک و خاوران، مهمان مردم شهیدپرور و ولایی در این منطقه بودند. جمع کثیری از مردم در این محلات با چشمانی اشک بار و دستانی در تمنای برآورده شدن حاجات، و قلبی سرشار از محبت اهل بیت (ع) به استقبال کار روان زیر سایه خورشید رفتند.

این گزارش می افزاید، در ادامه حضور خادمان آستان قدس رضوی در مسجد جامع جهادی امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان نفیس –شهید ناصری-) یاد آیت الله سید باقر آیت میردامادی، از مبتکران حضور کاروان زیر سایه خورشید در منطقه 15 شهر تهران، با حضور اهالی این مسجد برگزار شد. آیت الله میردامادی، تولیت مسجد جامع جهادی امام رضا (ع) و مسئول سابق دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی بود که حدود چهل دهه، امام جماعت و استاد اخلاق این خانه خدا نیز بود.

مسجد جامع جهادی امام رضا (ع) همچنین مهمانان ویژه دیگری نیز داشتند؛ خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت و مدافع سلامت. اهالی این مسجد هم در مقابله با اغتشاشات سال 1401 و هم در دوره شیوع بیماری کرونا و در دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع)، بسیار فعال بودند و شهدایی نیز تقدیم کردند. تقدیر از خانواده شهدا همراه با تکریم خادمان آستان قدس رضوی در مسجد جامع جهادی امام رضا (ع) برگزار شد.

مؤمنان حضرتش در مسجد جامع امام رضا علیه السلام همچون سنوات پیشین، از نخستین روز همین ماه یعنی ولادت حضرت معصومه(س) که روز دختر نام گرفته است و به‌ مناسبت آغاز دهه کرامت تا فرا رسیدن میلاد باسعادت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) در هر روز و شب مراسمی ویژه برپا نموده و خدمتگزاران این مسجد در تلاش هستند به‌نوعی با الگو قرار دادن زندگی اهل‌بیت(ع)؛ و ترویج شعائر دینی و سیره اهل بیت (ع) گامی سازنده در راستای خدمت به دیگران بردارند. در جای جای این مراسم، نشان حضور اعضای هیئت امنای این مسجد که از رزمندگان دوره دفاع مقدس هستند، دیده می شد. کسانی که در دهه ششم و هفتم زندگی شان، همچنان پای کار اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

در شب ولادت حضرتش، با استقبال پر شکوه و مثال زدنی، ساکنین شریف و ولایتمدار و ارادتمندان به ساحت مقدس خاندان عصمت وطهارت(ع)، بر خلاف جوسازی های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با شور و اشتیاق و حضور در این مجلس معنوی، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان نواخته و اثبات کردند اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی این مردم در هیچ شرایطی دستخوش جریانات ضد دینی و ضد میهنی نخواهد.

نکته مهم دیگر این بود که در این مراسم با حرکت کاروان های ولادت، دمامه زنان از امامزادگان اطراف، مساجد و حسینیه ها و همراهی چشمگیر مردم با شاخه های گل به سوی مسجد جامع جهادی امام رضا (ع) حرکت کردند. تلاش هیئت امنای این مسجد و همه خامان و نمازگزاران خواهر و برادر مسجد جامع جهادی امام رضا (ع) در تکریم خادمان آستان قدس رضوی و برپایی جشن بسیار بزرگ دهه کرامت، بسیار ستودنی و قابل تقدیر است.

از اتفاقات مهم دیگر در این مراسم، افتتاح نقش نگاره و محل نمادین کبوتر خانه صحن و سرای حرم حضرت امام رضا(ع)، راه اندازی رسمی کانال "با مسجد" در شبکه های مجازی و توزیع 100 بسته ارزاق میان نیازمندان تحت پوشش مرکز نیکوکاری امام رئوف (3575) و توزیع شربت و شیرینی و بسته های فرهنگی میان عموم مردم، بود.

این گزارش می افزاید، امسال جشن های دهه کرامت با شور و شعف وصف ناپذیری در سرتاسر کشور برگزار شد و قطعا آیندگان از سال 1402 به عنوان، دوره تاریخی در برگزاری برنامه های این دهه یاد خواهند کرد.

ارسال نظرات