۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۳۵۴۹۲
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی:

رهبر انقلاب با درایت، قدرت و عزت، صراط و طریق امام راحل را پیموده اند

رهبر انقلاب با درایت، قدرت و عزت، صراط و طریق امام راحل را پیموده اند
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت گرامیداشت چهاردهم و پانزدهم خرداد تصریح کرد که حقیقتاً این انقلاب، بی نام امام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد سال 1342، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی، مردم را پشتیبان نظام اسلامی در تمامی جبهه‌ها عنوان کرد و تلاش‌های دشمنان در ضربه زدن به رابطه عاطفی میان مردم، انقلاب و رهبری را اقدامی ناکام و شکست خورده دانست و از کارگزاران نظام خواست تا در مقام خدمت به مردم، خاکسار و فداکار باشند.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اندوه فقدان مردی بزرگ در چهاردهم خرداد سال ۱۳۶۸ بر دل‌ها سایه افکند و عروج روح مطهر اسوه تقوا، پرهیزکاری و مجاهدت، غمی سنگین بر سر امت اسلامی فرو ریخت.

امام خمینی -قدس سره- آن عارف حماسه ساز و سالک توحیدی، با انقلاب اسلامی تحولی بنیادین و فراگیر در اندیشه اقشار مختلف مردم و به تبع آن در همه ساحت‌های زندگی آنان ایجاد کرد و پیوند مردم با دین و ارزش‌های الهی را به قدرتی تأثیرگذار در معادلات جهانی تبدیل نمود.

حاکمیت حقیقی دین در ایران و انتشار جهانی ارزش‌های الهی و انسانی، به برکت انقلاب اسلامی و وجود آن عبد صالح خدا رقم خورد و حقیقتاً این انقلاب، بی نام امام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت سالروز رحلت آن سلاله‌ی نبوّت و ولایت، یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را در شصتمین سالگرد آن نهضت ماندگار گرامی داشته و اعلام می‌دارد:

سیره علمی، سیاسی، اخلاقی و معنوی آن شخصیت کم نظیر، هنوز هم به طور کامل و جامع استخراج و استنباط نشده است و لازم است مکتب امام خمینی -قدس سره- عمیقاً، بررسی، تبیین و ترویج شود تا نسل جوان و نوجوان ما با ابعاد عظیم شخصیتی امام بزرگوار بیش از پیش آشنا گردند. بی شک، شناخت مکتب و اندیشه پیشرو امام خمینی -قدس سره-، چشمه‌های حکمت و هدایت را بر قلوب پاک نوجوانان و جوانان جاری خواهد ساخت و پایه‌های عزت و عظمت ملت ایران را تقویت خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای -مد ظله العالی- با درایت، قدرت و عزت، صراط و طریق امام راحل عظیم الشأن را پیموده و با تبیین اندیشه‌های آن مرد الهی، جامعه اسلامی را به سمت اهداف بلندش هدایت می کنند. پیمودن راه ولایت فقیه و کسب فیوضات اندیشه امام -قدس سره- از زبان ایشان، عمل صالحی است که زمینه نزدیک شدن به تحقق اندیشه‌های آن امام بزرگوار را فراهم می‌سازد. امروز تنها کسانی می‌توانند ادعای پیروی راستین از امام و انتساب به ایشان را داشته باشند که به مقام منیع ولایت فقیه ملتزم و در مسیر رهنمودهایش رهرو باشند.

کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مجاهدت و استقامت در راه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، شکرانه‌ی نعمت ولایت است. کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند، باید در مقام خدمت به مردم خاکسار و فداکار باشند. فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور را با التزام به اندیشه‌ی امام و رهبری مدیریت کنند تا امیدواری، کرامت و عزت مردم در این عرصه‌ها تأمین و حفظ شود.

مردم عزیز ما در تمام جبهه‌ها یاریگر و پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند. پیوند امام و مردم پیوندی الهی و معنوی بود. امروز نیز پیوند ولایت و مردم پیمانی مستحکم و ناگسستنی است. تلاش دشمنان نظام اسلامی در ضربه زدن به این ارتباط عاطفی بین مردم ،انقلاب و رهبری، گرچه یک تلاش ناکام و شکست خورده است، اما لازم است با صبر و بصیرت، نسبت به تکرار آن هوشیار بوده، لحظه‌ای از شناخت دشمن و نقشه‌های شوم آنان غفلت نکنیم و با دقت تمام، از پیمان میان مردم و ولایت صیانت کنیم.

یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و یاران مخلص امام راحل عظیم الشأن به ویژه شهدای قیام مؤمنانه ۱۵ خرداد -اعلی الله مقامهم- را گرامی می‌داریم و عهد خود را در پاسداری از نظام اسلامی، آن ارمغان ارزشمند امام و شهیدان، تجدید می‌کنیم.

وَ آخِرُ دَعْوَانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِین

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

ارسال نظرات