۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۳۵۴۹۵
نماینده ولی فقیه در کاشان تاکید کرد؛

توکل به خدا و توسل به اهل بیت، راز موفقیت و قدرت امام خمینی

توکل به خدا و توسل به اهل بیت، راز موفقیت و قدرت امام خمینی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی توکل به خدا را نخستین قابلیت وجودی امام خمینی (ره) دانست و گفت: در کنار توکل، توسل امام خمینی (ره) به ائمه بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در آستانه رحلت امام خمینی (ره) درجمع کارکنان دادگستری کاشان، گفت: توکل ه خدا، توسل به ائمه و تواضع در مقابل مردم خصوصا خانواده شهدا از ویژگی‌های امام خیمنی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای همه اقشار مردم الگو بود، افزود: امام از طرف خداوند انتخاب شد تا طاغوت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را از نابود کند، امام در انجام هدف خود با توکل به خدا ازهیچکس ترس و هراسی نداشت، چرا که هر کس به خدا توکل کند ازقوی‌ترین مردم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: حضرت موسی وقتی مامور شد با فرعون مبارزه کند از خدا می‌خواهد تا به او شرح صدر بدهد چرا که هر کس بخواهد کار بزرگ انجام دهد نیاز به شرح صدر دارد چرا که سعه صدر ابزار ریاست است.

وی یادآور شد: این نحوه مواجه حضرت موسی با فرعون آن زمان بود و فرعون امروز آمریکا است و محمد رضا پهلوی در ایران دست نشانده فرعون زمان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه برای انجام یک کار بزرگ و عظیم انسان باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی را در خودش ایجاد کند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی قابلیت‌هایی را در خودش بوجود آورد.

وی توکل به خدا را نخستین قابلیت وجودی امام خمینی (ره) دانست و افزود: توکل به خدا تنها با درک عظمت خداوند به وجود می‌آید و زمانی که کارتر ایران را به حمله نظامی تهدید کرد امام خمینی (ره) در پاسخ به این تهدید اعلام کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امام خمینی (ره) در رابطه با امکانات نظامی آمریکا، ناو، سرباز، موشک و هواپیما و پایگاه‌های آمریکا احتمالا هیچ اطلاعاتی ندانشت، اما اعتقاد داشت قدرت خدا بی نهایت که فرعون را با آب غرق کرد برای همین بود که اعلام کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گفته وی در کنار توکل، توسل امام خمینی (ره) به ائمه بی نظیر است و با وجود مشغله زیاد هر شب نماز شب را با حالات خاص می‌خواند.

وی یادآور شد: نظم امام خمینی (ره) در امور عبادی و شخصی و همچنین انجام نظافت شخصی بسیار منظم بود به طوریکه اگر راس ساعت ۸ روزنامه امام را نمی‌آوردند علت را جویا می‌شد چرا ساعت ۸ زمان مطالعه روزنامه امام بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه امام نسبت به مردم بویژه خانواده شهدا فوق العاده متواضع بود، گفت: برای هر صندلی مسئولان در کشور هفتاد و دو شهید داده شده است.

وی با اشاره به اینکه امام نسبت به دشمن دو نوع برخورد داشت، اظهار داشت: اگر دشمن مانند آمریکا و اسرائیل حربی بود، امام خمینی (ره) محکم می‌ایستاد و ذره‌ای انعطاف نداشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات