۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۷۳۵۵۰۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه مطرح کرد؛

مکتب امام راحل، مکتبی بزرگ برای آزادی‌خواهان جهان

مکتب امام راحل، مکتبی بزرگ برای آزادی‌خواهان جهان
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: مکتب امام خمینی (ره) امروز به یک مکتب بزرگ برای همه آزادیخواهان جهان بویژه جوانان فلسطینی و جبهه مقاومت تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: باید با استفاده از بینش و درک خویش نسبت به شناخت واقعی جایگاه اهل بیت علیهم السلام تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه ضمن تبریک ولادت امام رضا علیه السلام، گفت:  شخص مأمون عباسی به عنوان خلیفه عباسیان بارها در مورد جایگاه و مقام امام رضا علیه السلام اقرار کردند و بیان می کردند که این حضرت در زمانه خود بی‌نظیر هستند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل تاکید کرد: امام خمینی(ره) فردی با درایت و مدیر و مدبر بودند و همواره با زمان و موقعیت حرکت و رفتار می کردند و همین عوامل باعث شده بود که از ایشان یک رهبر برجسته ساخته شود.

آیت الله علما افزود: امروز امام و ولی فقیه جامعه را مدیریت می کنند و امام خامنه ای به عنوان وارث فکری و اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) رهبری زعامت امت اسلام را بر عهده دارند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اداره نظام جمهوری اسلامی و تحقق و گسترش آرمانهای این انقلاب به دیگر نقاط جهان است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه بعد از رحلت امام خمینی (ره) خداوند متعال اجازه نداد که ملت ایران بدون ولی باشند، افزود: بعد از ارتحال جانسوز امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یکی از الطاف خداوند متعال به ملت ایران انتخاب امام خامنه ای به عنوان ولی فقیه بود که همه باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود ابراز داشت: امام راحل یک کیمیا برای جهان اسلام بودند که توانستند راه و روش آزادی و مقابله با ابرقدرت های مستکبر را به جهانیان نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: طبق آمار در زمان رژیم پهلوی بیش از ۶۰ هزار مستشار و نیروی خارجی به ویژه نیروی آمریکایی و انگلیسی در کشور ما آزادانه جولان می‌دادند که اکنون خبری از این مستشاران بیگانه در کشور نیست و شاهد یک استقلال به معنای واقعی و عملی در مملکت مان هستیم.

وی گفت: مکتب امام خمینی (ره) امروز به یک مکتب بزرگ برای همه آزادیخواهان جهان بویژه جوانان فلسطینی و جبهه مقاومت تبدیل شده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: امام راحل با درایت و تدابیری که اندیشیدند، گفتمان شرق و غرب را بر هم زدند و یک گفتار و گفتمان جدید را به دنیا معرفی کردند که در این گفتمان مکتب اسلام حرف اول را می زند./1400/

ارسال نظرات