۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۵۱۴
مو به مو؛

امام راحل وجود خود را وقف دین خدا کرد

امام راحل وجود خود را وقف دین خدا کرد
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: اندیشمندان جهان باید در کنفرانس های جهانی، کتاب‌های امام راحل را بخوانند.
به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی در گفت وگویی به جایگاه و شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بهترین فرصت برای بیان شخصیت ایشان در ابعاد علمی، سیاسی و اخلاقی است.

وی اظهار داشت: معتقدم امام ذخیره ای از سوی خدای بزرگ برای روزگار ما در عصر غیبت بود تا زمینه سازی ظهور بر اساس آیات و روایات توسط مجتهدی جامع و فقیهی عامل همانند آن پیر حقیقت بین تحقق یابد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: امام راحل وجود خود را به معنای واقعی، وقف دین خدا کرد و در این راه مرارت ها، تبعیدها، هجرت ها و تهدیدها و حتی زندان و بازداشت را به جان خرید و لحظه ای از اهداف و آرمان هایش کوتاه نیامد.

نماینده طلاب و فضلای سبزوار خاطرنشان ساخت: امام خمینی (ره) یک رجل الهی و حکیم دوراندیش و خیرخواه برای ملت آزاده ایران بود و البته هرگز نباید شهادت حاج آقا مصطفی و تبعید امام راحل را در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی ایران بی تأثیر دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در تبیین شخصیت امام راحل، بیان داشت: تمام زوایای زندگی امام خمینی (ره) دارای نکاتی سرنوشت ساز برای امت بهم پیوند خورده اسلام است.

وی ادامه داد: نفس پاک امام راحل، دین و سیاست را چراغ روشنگر در مسیر بالندگی ما قرار داد؛ لذا اندیشمندان جهان باید در کنفرانس های جهانی، کتاب قطور امام راحل عزیز ما را بخوانند و به آن اندیشیده و بدانند که نجات بشریت تحت آرمان هایی است که برگرفته از قرآن و عترت معصومین است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: این اسلام ناب است که کرامت انسانی را احیا نموده و ما را بر فطرت هایمان استوار می سازد.

نماینده طلاب و فضلای سبزوار در پایان با بیان این مطلب که بزرگترین درس امام خمینی (ره)، بندگی خداست، ابراز داشت: حال در این موقعیت کنونی، سجده شاکرانه بر زمین می نهیم و بر وجود شاگرد احیاگر مکتب امام خمینی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مباهات و افتخار می نماییم و اعلام می نماییم که امروز راه و کلام امام راحل، منحصر در مقام معظم رهبریست و بر این اساس، تبعیت و پیروی ایشان بر آحاد مردم شریف یک تکلیف است.

ارسال نظرات