۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۷۳۵۴۳۵
مو به مو؛

فقه نهضت امام خمینی بیش‌ترین الگوگیری را از عاشورا دارد

فقه نهضت امام خمینی بیش‌ترین الگوگیری را از عاشورا دارد
مسئول اندیشکده ضحی گفت: اوج فقه امام خمینی (ره) در دوران فقه حکمرانی ایشان است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امین اسدپور در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) از ابتدای هجرت به قم در مسائل فلسفی و عرفانی ورود کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های ۱۳۲۷ و ۱۳۲۹ شاهد شکل‌گیری فقه نهضت هستیم، مطرح کرد: در این سال‌ها نخستین کتاب‌های امام خمینی (ره) نگارش شد.

مسئول اندیشکده ضحی با بیان اینکه نگاه ولایت فقیه و ولایت مطلقه امام خمینی (ره) به طور کامل در رساله‌های ایشان در سال‌های ۱۳۲۷ و ۱۳۲۹ وجود دارد، عنوان کرد: در این زمان‌ها اگرچه امام اختلافات دیدگاهی با آیت الله بروجردی داشتند، ولی باتوجه به اینکه ایشان را اعلم‌تر از خود می‌دانستند تا زمان حیات ایشان به طور کامل از او تابعیت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از فوت آیت الله بروجردی شاهد آغاز فتوا‌های اجتماعی امام خمینی (ره) هستیم، خاطرنشان کرد: امسال همزمان با شصتمین سالگرد آغاز نهضت اجتماعی امام خمینی (ره) بهترین فرصت برای شناسایی اندیشه‌های امام فراهم شده است.

حجت الاسلام اسدپور با بیان اینکه فقه نهضت امام بیش‌ترین الگوگیری را از عاشورا دارد، تصریح کرد: در طول سالیان تاریخ شیعه غیر از امام خمینی (ره) احدی از فقها نسبت به عاشورا فتوا ندادند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فقه نهضت به فقه حکمرانی تغییر پیدا کرد، یادآور شد: اوج فقه امام خمینی (ره) در دوران فقه حکمرانی ایشان است.

ارسال نظرات