۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۳۵۵۲۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

ابعاد شخصیتی امام راحل در جامعه تبیین شود

ابعاد شخصیتی امام راحل در جامعه تبیین شود
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به شخصیت بزرگ امام راحل گفت: باید به زوایای وجودی امام راحل بیشتر توجه کنیم و ایشان را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، صبح امروز، در جمع نیروهای سپاه پاسداران لرستان در سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بعد از غیبت امام زمان(عج) تلاش علما بر این بوده و هست که بتوانند این مکتب را حفظ و تحویل امام زمان بدهند، گفت: در طول تاریخ علما کارهای زیادی انجام دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به بیان ویژگی های شخصی امام راحل اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در عرفان، فلسفه و زهد فردی سردمدار و  مرجعی کامل در بین عامه مردم بود

وی عنوان کرد: امام راحل در بعد اجتماعی فرزندانی مثل آیت الله سبحانی و... تربیت کرد و همه جانبه به جلو آمد و کسی نتوانست جلوی این حرکت امام را بگیرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه اگر می بینید در طول تاریخ علما در جایی با شکست مواجعه شدند چون در یک بعد به جلو رفتند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با همه جوانب به جلو آمد و کار کرد.

بزرگترین دستاوردهای امام راحل ایجاد یک پایگاه رسمی شیعه در دنیا بود

مدیرکل بنیاد شهید لرستان یادآور شد: امام خمینی(ره) با تثبیت نظام جمهوری اسلامی یک صندلی به نام تشیع به صندلی های سیاسی دنیا اضافه کرد و بحث حکومت جهانی و حکومت مهدوی را مطرح کرد و امروز دنیا شیعه را می شناسد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای امام راحل ایجاد یک پایگاه رسمی شیعه در دنیا بود، گفت: از دیگر دستاوردهای امام خمینی(ره) نهادینه سازی واژه شهید و شهادت در بین عامه مردم در جامعه بر مبنای قرآن بود.

وی با اشاره به نهادینه سازی فرهنگ حجاب از سوی امام راحل خاطرنشان کرد:  امروز دشمن آرمان های اولیه شهادت و حجاب را هدف قرار داده است و در بین شیعه انواع تفکرات ایجاد کرده است، اما نقشه های دشمن همواره نقش بر آب است.

حجت الاسلام هاشمی تآکید کرد: باید به زوایای وجودی امام راحل بیشتر توجه کنیم و ایشان را شناخته و شخصیت‌شان را در جامعه تبیین سازیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات