۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۳۵۷۴۰

دیدار مدیر حوزه های علمیه با آیات سیستانی و بشیر نجفی

دیدار مدیر حوزه های علمیه با آیات سیستانی و بشیر نجفی
آیت الله اعرافی در دیدارهای جداگانه ای با حضرات آیات سیستانی و بشیر نجفی به بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل مختلف حوزوی پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیستانی در ملاقات مدیر حوزه های علمیه، آیت الله علیرضا اعرافی ضمن استماع برخی از آخرین برنامه های حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه ایران، رهنمودهای لازم را ارائه و برای توفیق و سربلندی حوزه های علمیه دعا کرد.

حضرت آیت الله سیستانی ضمن تذکر و یادآوری تاریخ معنوی و مذهبی شهر مقدس قم، توصیه هایی در خصوص حفظ و ارتقای ابعاد عبادی و معنوی قم کرد و بر صیانت از جایگاه و شئون روحانیت تأکید داشت.

این مرجع تقلید ارتباط قوی روحانیت و مردم را بسیار مهم و توسعه و تعمیق آن را ضروری دانست.

آیت الله اعرافی نیز در ابتدای این ملاقات صمیمانه از توجه و اهتمام معظم‌له نسبت به مسائل حوزوی و برخی از طرح‌های کلان دفتر ایشان در قم، از جمله تأسیس کتابخانه جامع تخصصی، ساخت بیمارستان فوق تخصصی و خدمات درمانی به مردم و طلاب حوزه علمیه شهر مقدس قم تقدیر و تشکر نمودند.

مدیر حوزه‌های علمیه آمارها و گزارش‌هایی از طلاب، اساتید، مراکز و موسسات حوزوی و دروس سطوح عالی ارائه کردند و به ویژه درباره دروس خارج در استان ها، کتاب ها و تحقیقات فقه معاصر و ورود در برخی از عرصه ها و رشته های جدید مورد نیاز جامعه و کشور و عرصه بین الملل توضیحاتی را تقدیم کردند.

قبل از این ملاقات، مدیر حوزه های علمیه کشور با سید محمدرضا سیستانی فرزند حضرت آیت الله سیستانی دیدار و نسبت به مسائل مرتبط با حوزه های علمیه نجف و قم گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در دیدار مدیر حوزه های علمیه با آیات سیستانی و بشیر نجفی چه گذشت؟

همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه به همراه هیئتی از علما و اساتید حوزه علمیه با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف نیز دیدار کرد.

حضرت آیت الله بشیر نجفی دی این دیدار پس از استماع گزارش اقدامات و مهم ترین دستاوردهای علمی حوزه های علمیه توسط آیت الله اعرافی از زحمات و کارهایی که پس از هجمه های فجیع ظالمان و زورگویان علیه حوزه های علمیه در حفظ میراث انجام شده تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سارا
Finland
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
سلامتی علمای اسلام صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
0
2