۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۳۵۷۷۴
به همت موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد؛

اولین همایش دشمن‌شناسی برگزار می شود

اولین همایش دشمن‌شناسی برگزار می شود
موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد، نخستین همایش دشمن‌شناسی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت دومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد، موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد، نخستین همایش دشمن‌شناسی را برگزار می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۶ تیر ماه ۱۴۰۲ آثار خود را ارسال کنند.

همایش دشمن‌شناسی در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و شرح محورهای اولین همایش دشمن‌شناسی به شرح ذیل می‌باشد:

بنیان مرصوص

در آيه ۴ سوره صف، سخن از وحدت صفوف مسلمين است. این آیه مى‌فرمايد: «خداوند كسانى را دوست دارد كه در راه او بجنگند، همچون سدّى فولادين و بنايى محکم و یکپارچه»؛ «اِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقاتِلُونَ فِى سَبِيلِهِ صَفّاً كَاَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ» بنيان به معنى هرگونه بنا است، و مرصوص از ماده رصاص به معنى سرب است، در گذشته، گاهى براى محكم شدن بنا و يكپارچگى ديوارها، سرب را آب کرده، و در لابلاى قطعات سنگ و مانند آن مى‌ريختند تا تمام فاصله‌ها را پر كند و مصالح بنا را به هم پيوند دهد، بنابراین به هر بناى محكمى مرصوص مى‌گفتند كه اشاره به استحكام و يكپارچگى آن بود.

درست است كه این آيه درباره پيكار نظامى و جهاد فى سبيل اللّه است، ولى روشن است كه اين معنى در ساير مجاهدت هاى اجتماعى، سياسی، فرهنگی و اقتصادی، جارى است؛ زیرا در این عرصه‌ها يكپارچگى، اتحاد و انسجام دل‌ها لازم است./ ریزموضوعات محور معرفی الگوی مواجهه بین‌المللی با دشمن عبارتند از:

مکتب سلیمانی، الگوی عملی مقابله با دشمنان

گفتمان مقاومت، ریشه‌ها و اندیشه‌ها

مبارزان و مجاهدان مبارزه با صهیونیسم

اندیشمندان و علمای دشمن‌شناس در ایران و عرصه بین‌الملل

نسل سلیمانی

دشمنان با معرفي الگوي كاذب نسل جوان را هدف هجمه خود قرار دادند و در همين راستا بايد الگوي برتر زندگي سالم و سعادتمند در جنسيت‌ها، سنين و حوزه‌هاي مختلف را به جامعه معرفي كنيم تا جوان‌ها از اين الگوها تأسي كنند./ ریزموضوعات محور الگوی معرفی دشمن به نسل جدید عبارتند از:

نسبت‌سنجی دغدغه‌های دهه هشتادی‌ها و دشمن‌شناسی

اهمیت و ضرورت دشمن‌شناسی برای نسل جدید

راهکارهای ایجاد زیست انقلابی و دشمن‌شناسانه برای نسل جدید

افسون صهیون

بنیادهای دین‌شناختی صهیونیسم مسیحی (که تعبیر مسیحیت صهیونیستی برای آن بهتر است) در تداوم اندیشه‌های پولس و لوتر و کالوین و پیوریتن‌ها و البته اندیشه‌های مسیحایی کابالیست‌ها است. این بنیادها اکنون در هالیوود، دست‌مایه‌ی ساخت آثار بسیار زیادی اعم از مستند، فیلم سینمایی، انیمیشن و بازی ویدیویی و… شده است و نیاز دارد هر کدام به طور جداگانه به مثابه یک بن‌مایه و اسطوره‌ی جعلی صهیونیستی، بررسی شود./ ریزموضوعات محور اسطوره‌ها و کهن الگوهای صهیونیستی عبارتند از:

هولوکاست، بزرگترین دروغ تاریخی

بررسی مهم‌ترین اسطوره‌های صهیونیستی

بازنمایی شیوه معرفی کهن‌الگوهای صهیونیستی

دشمن شدید

در شرایط کنونى، شناخت دقیق قوم یهود و به ویژه نماد اصلى آن «صهیونیسم» به دلیل خطراتى که متوجه اسلام و مسلمانان نموده، ضرورتى انکارناپذیر است. از سوى دیگر پیچیدگى‌هاى متعدد فرهنگى، اجتماعى و نژادى این قوم، شناخت مبنایى آن را فقط از طریق آیات وحى ممکن نموده است. بررسى‌ها نشان مى‌دهد که دوره‌هاى تاریخى قوم یهود و به ویژه دوره حضرت موسى(ع) و فرعون، از عمده‌ترین مباحث قرآن مجید به شمار مى‌رود؛ با بررسی شاخص منحصر به فرد فرهنگى، اجتماعى و قومى این گروه، با نگاهى جامعه‌شناختى مى‌توان استراتژى مسلمانان را در برخورد با قوم یهود در حال حاضر مشخص نمایید./ ریزموضوعات محور روایت قرآن کریم از یهود عبارتند از:

مهدویت و حاکمیت حق، قیام مستضعفان عالم علیه دشمن

بررسی مؤلفه‌های اخلاقی و رفتاری یهود در قرآن کریم

نبرد آخرالزمانی دشمنان با اسلام

راهکارهای مواجهه با دشمن از منظر قرآن کریم بررسی مفهومی دشمن در قرآن کریم

شجره خبیثه

بررسی تاریخ قوم یهود نشان می‌دهد که عوامل گوناگونی در انحراف آن‌ها نقش داشته است که می‌توان مهم‌ترین آن‌ها را به شرح ذیل مطرح کرد:

الف) ناتوانی در حفظ هویت دینی: اگرچه حضرت یوسف (ع) قبل از رحلت خود به آن ها وصیت کرد که هویت دینی خود را حفظ کنند و آینده را برایشان ترسیم نمود اما این مطلب به فراموشی سپرده شد و آن‌ها به استضعاف، تن دادند و تنها منتظر منجی بودند تا آن‌ها را از بدبختی برهاند. در این استضعاف، قدرت تفکر صحیح از آن‌ها سلب شد به طوری که حضرت موسی پس از چهل سال نتوانست آن را اصلاح کند.

ب) رفاه طلبی: بنی‌اسرائیل پس از چهارصد سال استضعاف و انتظار، با ظهور منجی به دنبال آسایش خود رفتند، لذا وقتی حضرت موسی آن‌ها را برای فتح قدس حرکت می‌دهد، علی‌رغم وعده‌های الهی، ترسیده و به موسی می‌گویند: «تو و خدایت بروید و بجنگید، ما اینجا منتظر می‌مانیم» در این زمان است که در بنی اسرائیل هستة منحرفی شکل می‌گیرد که فرماندهان سپاه حضرت موسی را تشکیل می‌دهد.

ج) قدرت طلبی: بعد از سرگردانی و عذابی که خدا به مدت چهل سال بر آن‌ها نازل می‌کند، در عهد حکومت داوود و سلیمان، هستة منحرف که هنوز پابرجاست و فقط فرصت ابراز وجود ندارد، قدرت‌طلب شده و شکوه و عظمت حکومت الهی این دو پیامبر به دهان آن ها مزه می‌کند، لذا برنامه‌ای تدارک می‌بینند تا قدرت، بعد از سلیمان به دست آنان بیفتد.

د) هواپرستی: حکومت باید الهی باشد تا موجبات رشد مردم را فراهم کند، در غیر این صورت به فساد و تباهی می‌انجامد. این هستة منحرف، برای حفظ قدرت خود مجبور بود مردم را به کارهایی مانند بت پرستی و شراب خواری مشغول کند و زمینةانحراف عمومی را فراهم نماید. بدین ترتیب تنها دشمنان آن‌ها، پیامبران الهی بودند که برای هدایت می‌آمدند و حکومتشان را تهدید می‌کردند، لذا آن‌ها را به قتل می‌رساندند./ ریزموضوعات محور زیست فکری فرهنگی یهود در ادوار تاریخ عبارتند از:

نفوذ یهود در دربار حکومت‌های مسلمان و غیرمسلمان

یهود رکن انحرافات فکری و فرهنگی بشر در طول تاریخ

آشنایی با چهره‌‌های موثر و پرنفوذ یهود

خانه عنکبوت

یکی از مسائل و چالش‌های اساسی جهان به خصوص در منطقه غرب آسیا، موضوع اسرائیل و آینده رژیم صهیونیستی است. به نظر می‌رسد که این مسئله را باید فراتر از یک مناقشه عادی بین اعراب و رژیم اشغالگر قدس دانست؛ چرا که کل مسائل جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است. در واقع برای بسیاری از مسلمانان، نابودی رژیم صهیونیستی به صورت یک آرمان درآمده است.

قضاوت درباره اینکه آیا این آرمان محقق می‌شود یا خیر امر ساده‌ای نیست که بتوان بدون تکیه بر پژوهش بدان پرداخت؛ بنابراین لازم است تا جوانب مسئله بررسی‌های بیشتری شود. در این راستا، بایستی بررسی و پژوهش‌های متعددی انجام گیرد تا مهم‌ترین تنگناها و چالش های راهبردی و ژئوپلیتیکی رژیم صهیونیستی ارزیابی شود.

در حال حاضر شکاف و دودستگی‌های سیاسی، اجتماعی و قومی، وابستگی جدی به مهاجرت و پدیده مهاجرت معکوس، بحران هیدروپلیتیک و انرژی، وضعیت دشوار جغرافیایی و نداشتن عمق استراتژیک و نقش آفرینی محور مقاومت، مهم‌ترین چالش‌ها در رژیم صهیونیستی هستند. / ریزموضوعات محور چالش‌ها و گسست‌های رژیم صهیونیستی عبارتند از:

لیبرالیسم، مصداق عینی و عملی دشمنی با ارزش‌های اسلامی

بررسی گسست‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رژیم صهیونیستی

زوال و نابودی رژیم صهیونیستی

افول غرب و آمریکا در دوران معاصر

امپراتوری دروغ

امپراتوری دروغ و تفرقه، اسم و عنوانی است که مسمای آن، نیمی از تلاش خود را می‌کند تا به نام «حقیقت و آزادگی و جهانی‌شدن» شناخته شود و از همان آغاز کار با ذهن‌های عمیق و چشم‌های بصیر بر سر باوراندن این عنوان دروغین چالش دارد.

بر افراد زودباور و جوان هیجان‌زده، باکی نیست، اما روشنفکر و دانشگاهی و دیده‌های افق‌بین چرا؟! امپراتوری دروغ و تفرقه بار‌ها خود را در بزنگاه‌ها نشان داده است. بی‌بی‌سی جهانی و سی‌ان‌ان و غول رسانه‌ای غرب دوبار با دو دروغ بزرگ درباره افغانستان و عراق، حمله ارتش بی‌سر و ‌ته آمریکا و همپیمانان اروپایی (ناتو) را به این دو سرزمین اسلامی توجیه و ضروری کردند. بعد از ویرانی این دو ملت و میلیون‌ها کشته و معلول و آواره و عقب‌ راندن تمدنی ده‌ها‌ساله این دو کشور، برای بازپروری نگاه مخاطبشان به این دروغ‌ها، اعتراف کوچکی نه از زبان و جایگاه خود بلکه از زبان سیاستمداران غربی کردند که سلاح‌های کشتارجمعی عراق دروغ بود وترس از افغانستان دروغ بود، اما بازهم در مورد بعدی سراغ دروغ بزرگ سوریه و یمن رفتند و میلیون‌ها سوری و یمنی را نیز کشته و معلول و آواره کردند.

فلسطین و لبنان را هیچ‌گاه از این فهرست خارج نکردند و آن عقب‌ماندگی سرزمینی و تمدنی و کشتن و آواره‌کردن را هیچ‌وقت از آنان دریغ نداشتند. و اما ایران! ایران همیشه در نوبت اقدام بود، اما هرگز به نوبت اجرا نرسید و این راز همه آشوب‌ها و درو‌غ‌ها و تفرقه‌انگیزی‌های امپراتور دروغ و تفرقه است.

امپراتوری دروغ یعنی همان چیزی که الکس جونز، نویسنده، منتقد رسانه، مستندساز و تئوری‌پرداز توطئه که دولت امریکا را به دست داشتن در مسائلی مانند حملات ۱۱سپتامبر، ساختگی بودن فرود بر ماه و انفجار اوکلاهاماسیتی متهم کرده ‌است، به اتهام انتشار اطلاعات گمراه‌کننده به پرداخت جریمه یک‌میلیارد‌دلاری محکوم می‌کند، اما به بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان و ده‌ها شبکه در پیکره غول دروغ‌پرداز خود بودجه‌های نجومی برای تفرقه در جهان دیگر که از امریکا اطاعت نمی‌کنند، می‌پردازد. این است امپراتوری دروغ و تفرقه! / ریزموضوعات محور عملیات رسانه‌ای دشمن عبارتند از:

رسانه؛ ابزار سلطه بر ذهنیت مردم و مدیریت افکار

شبکه‌های ماهواره‌ای و بازنمایی اخبار صهیونیسم

بازنمایی و بررسی تطهیر رژیم صهیونیستی در سینما

استراتژی رسانه‌ای دشمن در مقابل انقلاب اسلامی

برای ثبت‌نام در همایش، کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به مسئول دبیرخانه همایش در ایتا مراجعه کنید.

اولین همایش دشمن‌شناسی برگزار می شود

ارسال نظرات