۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۷۳۵۷۹۵
کارشناس ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

باید در مسائل قومی و مذهبی با درایت عمل کنیم

باید در مسائل قومی و مذهبی با درایت عمل کنیم
حجت الاسلام چراغی گفت: باید در مسائل قومی و مذهبی بسیار با درایت عمل کنیم و برنامه ریزی های ما در این حوزه باید همسو و در زمان خود باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محرملی چراغی عصر امروز در دیدار با روحانیون و طلاب اهل تشیع و اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: پروژه تفرقه قومی و مذهبی یک توطئه و دسیسه بسیار قدیمی است که در پشت آن عناصر خارجی و حتی عناصر خودفروخته داخلی پنهان شده اند.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: دشمنان وحدت جهان اسلام بویژه استعمار پیر بهترین راهکار برای ایجاد چنددستگی در بین مسلمین به ویژه در کشورمان را پیاده کردن هم این پروژه می داند، بنابراین باید در مسائل قومی و مذهبی بسیار با درایت عمل کنیم و برنامه ریزی های ما در این حوزه باید همسو و در زمان خود باشد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: دشمن به دنبال پررنگ کردن اختلاف نظرها و به دنبال آن تبدیل کردن آنها به اختلافات بزرگ و تقابل های قومیتی و مذهبی در کشور است زیرا به خوبی می دانند که با حمله نظامی هرگز نمی تواند بر این کشور مستولی شود.

حجت الاسلام چراغی در ادامه سخنان خود گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن از چهار طرف کشور توطئه جنگ مذهبی و قومیتی را در عمل امتحان کرده است، ولی تاکنون جواب دلخواه خود را دریافت نکرده با این حال نباید با ناکامی های دشمن خدایی ناکرده غافل شویم، زیرا یک آن غفلت ما می تواند این پروژه شیطانی معاندان را در کشور عملیاتی کند.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: عقل سلیم و درست حکم می کند که دشمنان، ولو اینکه ضعیف باشند را هرگز دسته کم نگیریم زیرا کشور ما امروز در شرایطی بسیار ویژه ای به سر می برد، بنابراین باید به شدت مراقب اعمال خود در حوزه دین و فرهنگ باشیم.

حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی ادیان و مذاهب یک زندگی برادروار در کنار هم دارند به گونه‌ای که امروز ایران به عنوان «ید واحده» در منطقه و جهان شناخته می شود، بنابراین باید قدر این موهبت الهی را به خوبی بدانیم.

حجت الاسلام چراغی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مردم اهل سنت با پیروزی انقلاب اسلامی از انزوا و بی عدالتی ها رهایی پیدا کردند، خاطر نشان ساخت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم اهل سنت که در حوزه فرهنگی، علمی و اقتصادی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی بودند عملاً هیچ نقشی در معادلات ملی نداشتند، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفا شدن استعدادهای مردم اهل سنت بودیم که این را باید یکی از هزاران برکت این انقلاب دانست./1400/

ارسال نظرات