۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۳۵۸۳۳
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

مهم ترین مکمل آموزش، پژوهش و تحقیق است

مهم ترین مکمل آموزش، پژوهش و تحقیق است
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه پژوهش و تحقیق را مهم ترین مکمل برای آموزش خواند و فعالیت در زمینه پژوهش را موجب خلاقیت بیشتر طلاب دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه ولیعصر (عج) رودان، اظهار داشت: در این جهان پر از هیاهو و تظاهر که محل جلوه‌گری افراد پر شماری است، باید خدا را شاکر باشیم که جلوه دین و حضرت حجت (عج) ما را جذب کرد.

وی خطاب به  طلاب توصیه کرد: در این مسیر ثابت قدم باشید و با آگاهی و درایت راه را طی نماید، چه بسا افراد مختلفی در همین مکان‌ها رشد یافتند و انسان‌های بزرگ و تأثیر گذاری برای جامعه شدند و به‌عکس افرادی که گمراه شدند و به بیراهه رفتن.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه با عزم و اراده و طهارت و نیات صادقانه، ظرف وجودی خود را گسترش دهید، عنوان کرد: هر اندازه ظرف وجودی شما گسترده‌تر باشد در جامعه موثرتر خواهید بود و فیض الهی بیشتری نصیب شما خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه در مسیر علم و دانش هر اندازه موفق شوید، می‌توانید انسان‌های بیشتری را هدایت و به مسیر بندگی خدا متصل کنید اظهار داشت: از این طریق کارآمدی حوزه‌های علمیه در سطح جامعه نیز بیشتر خواهد شد.

وی خطاب به طلاب برای آنکه هرچه بیشتر تأثیرگذار باشند گفت: باید پایه و ریشه خود را مستحکم کنید، ریشه یک طلبه علوم پایه دروس است و این علوم زمینه ساز و روش برای اجتهاد و پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: به علوم پایه در سطوح یک و دو مسلط شوید و با دیدگاهی عمیق درگیری ذهنی با این علوم داشته باشید، چرا که پژوهش می‌تواند در این راستا مکمل بسیار مناسبی برای عمق مطالب در ذهن طلبه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی اظهار کرد: پژوهش ابزاری بسیار مناسب برای درگیری ذهنی طلاب برای فراگیری علوم پایه حوزوی است و در سطوح بالا نیز با یک رویکرد تخصصی محور نقش ایفا می‌کند.

وی پژوهش و تحقیق را مهمترین مکمل برای آموزش دانست و بیان داشت: اگر طلاب به تحقیق و پژوهش بپردازید، نظام انفعال در کلاس خارج می‌شوید و به یک عنصر خلاق تبدیل می‌شوید.

ارسال نظرات