۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۳۵۸۷۵
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد؛

لزوم تغییر روش های مندرس اداری و مدیران یأس آفرین برای افزایش امید جامعه

لزوم تغییر روش های مندرس اداری و مدیران یأس آفرین برای افزایش امید جامعه
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه دشمن ایمان و امید مردم را نشانه گرفته از این رو باید برای افزایش امید تلاش کرد، تحول بنیادین آموزش و پرورش و تغییر روش های مندرس اداری را در افزایش امید جامعه مؤثر دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد با اشاره به بحث انسان و مسؤولیت به عنوان یکی از وجوه اسلامی عرصه های این مسؤولیت را گسترده دانست که در 4 محور میثاق انسان با خداوند، ارتباط انسان با خویشتن، ارتباط انسان با جهان آفرینش و ارتباط انسان با جامعه خلاصه می شود.

وی در ادامه این چهار عرصه را عرصه‌های نقش آفرینی انسان برای حیاط طیبه معرفی کرد و گفت: نتیجه حیات طیبه همان صراط مستقیم است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رونمایی از موشک «فتاح» گفت: این موشک لرزه بر تن دشمنان انداخته است؛ از دانشمندان هوا و فضای سپاه تشکر می‌کنیم که دل‌های رهبری، مردم ایران و محور مقاومت را شاد و چشم‌های آنها را روشن کرده و آمریکا را ترساندند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم از حضور مردمی از سراسر کشور در مراسم ارتحال امام در تهران تشکر کرد و اظهار داشت: از رهبر حکیم انقلاب هم قدردانی می کنیم که ۳۱ سال است در مضجع امام و در کنار شهدا، امام خمینی (ره) ما را روایت می‌کنند. این روایات صادقانه‌ترین، ناب‌ترین و عاشقانه‌ترین روایت‌هاست.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به سخنان رهبر عالیقدر انقلاب در خصوص دو عامل نرم‌افزاری ایمان و امید به عنوان پیشران هر جامعه‌ای اشاره داشت و این دو را بیش از همیشه در معرض آماج حمله دشمنان ایران و اسلام قرار معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در زمان تبعید امام، نور ایمان و امید بود که دلهای مومنان را روشن نگاه می‌داشت، اشاره ای به کلام الهی در توصیه به یادآوری روزهای سخت و خفقان داشت و ادامه داد: روزهایی را گذراندیم که مجاهدان در مرگ آباد رژیم ستم شاهی با نور ایمان و امید در گوشه زندان ها دوام می آوردند؛ در روزهای موشک باران تهران و روزهای سخت خرمشهر و دزفول ایمان و امید مردم ما را نگه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به خاطره ای از حضور در جبهه های جنگ به شهادت مظلومانه جوانان ایرانی در حملات شیمیایی صدام، تصریح کرد: در لحظات سرنوشت ساز خان طومان و دمشق در برابر داعشی های وحشی ایمان و امید به کمک مجاهدان ما آمد؛ در فتنه آمریکایی سال 88 و مهلکه های 44 سال گذشته چیزی که ما را عبور داد و پیروز کرد ایمان زلال به خدای متعال و امید استوار به وعده های الهی بود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به زمینگیر شدن دشمن به واسطه مکر الهی، تأکید کرد: دشمن از ابتدای انقلاب به تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی پرداخته و به تضعیف پایه های ایمان از طریق ترویج پوچ گرایی و گسترش گفتمان شیطانی در کنار مسابقه تجمل گرایی و اسراف و مصرف، گسترش بی حیایی و عادی سازی طلاق و کمرنگ کردن یاد امام و شهیدان می پردازد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای زدودن ایمان از نسل جوان تأکید کرد: بزرگنمایی نقطه ضعف ها و عادی انگاری دستاوردهای معجزه گونه جمهوری اسلامی و برجسته سازی دشواری و تاریک نشان دادن آینده در دستورکار دشمنان ما است؛ شگردهای همیشگی شیاطین رویاسازی و اضلال است و در چنین شرایطی ملت عزیز ما همگی مسؤول هستند.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مسؤولیت مدیران و مسؤولین را در برابر تهاجمات دشمن را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: باید با ابتکارات نوین و عبرت گرفتن از گذشته وارد میدان شویم و از امید نسل جوان صیانت کنیم.

وی با اشاره به ایام پرنور و معنویت ذی الحجه استفاده از ویژگی های این ایام را برای افزایش ایمان و امید مؤثر دانست و گفت: اصل ماجرا تحول بنیادین در آموزش و پرورش ما است که باید دنبال شود و از همه ظرفیت ها برای تحکیم و صیانت از خانواده بهره گرفته شود؛ جهاد تبیین نیز باید جدی گرفته شود و تبیین مستند و هنرمندانه صورت گرفته و تشکل های مؤمنانه تقویت شود و مدیران خسته و یأس آفرین تغییر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بر تغییر روش های مندرس اداری تأکید و فراهم کردن شرایط مسکن و ازدواج جوانان را سبب حفظ امید در جامعه معرفی کرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی راهبرد دشمن را یأس آفرینی و هدف قرار دادن ولی فقیه دانست و افزود: با ساماندهی شبکه های حقیقی و مجازی می توان نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد و با اینکه در این مهم همه مسؤول هستیم اما مسؤولین چندین برابر وظیفه دارند.

خطیب جمعه تهران با تشکر از آیت الله رئیسی و تلاش های مجدانه وی در سفرهای استانی در درخواستی اظهار داشت: برای رفع مشکلات مردم تهران درخواست داریم که رئیس جمهور به مناطق مختلف تهران سفر کنند زیرا برخی از این مناطق اندازه یک استان جمعیت و مشکل دارد و باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

ارسال نظرات