۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۳۵۸۸۴

قم باید الگوی سایر استان ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت باشد

قم باید الگوی سایر استان ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت باشد
همایش تکریم و تقدیر از خانواده های مدیران کانون های فرهنگی تبلیغی سه فرزند به بالا برای اولین بار با حضور فعالان حوزه جمعیت و نماینده مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، همایش تکریم و تقدیر از خانواده های مدیران کانون های فرهنگی تبلیغی سه فرزند به بالا برای اولین بار در قم برگزار شد.

این همایش جمعه ۱۹ خرداد ساعت ۱۰ صبح در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی و با سخنرانی امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت الاسلام محمدمسلم وافی مدیر موسسه نهضت مردمی جمعیت و حجت الاسلام کلاته مدیر گروه تبلیغی امیر بیان برگزار شد.

براساس این گزارش سخنرانان همایش دقایقی کوتاه به مطالبی  با موضوعات سبک زندگی و فرزندآوری، اقتصاد و فرزندآوری و نقش فرهنگ، رشد جمعیت پرداختند. در بخشی از این مراسم تمامی کودکان پسر و دختر با حضور عمو غزالی لحظاتی شاد و مفرح با مضامین دینی را تجربه کردند.

قم باید الگوی سایر استان ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت باشد

امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم با اشاره به اهمیت رشد جمعیت در جامعه عنوان کرد: تجربه اقوام و ملل مختلف نشان داده است برخلاف آنچه غرب برای جوامع مختلف دیکته می کند رشد جمعیت نه تنها موجب عقب ماندگی کشوری نمی شود بلکه هر کشوری که جمعیت بالایی داشته باشد رشد اقتصادی بیشتری نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کشوری که جمعیتش پیر شود پیشرفتی هم نخواهد داشت، افزود: به کشورهای چین، هند و اندونزی نگاهی بیندازید با بیشترین جمعیت از نظر اقتصادی نیز روز به روز در حال پیشرفت هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وظیفه سنگین در حوزه خانواده گفت: یکی از کارهای بسیار خوب مجلس تصویب قانون حمایت از خانواده است که بحمدلله در این مجلس محقق شد.

وی با اشاره به دغدغه فعالان حوزه جمعیت اظهار داشت: به زودی جلسه ای با مسئولان استان قم برگزار خواهیم کرد و نسبت به قانون جوانی جمعیت مطاله گری خواهیم داشت.

امیرآبادی فراهانی با گلایه از کارشکنی برخی بانک ها در ارائه تسهیلات به زوج های دارای چندفرزند اذعان کرد: ما در کشور خصوصاً شهر قم محدودیتی برای تحویل زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت نداریم و مسئولان قم باید در قانون جوانی جمعیت پیشقدم باشند تا الگوی برای سایر مسئولان شهر و استان ها قرار گیرند.

قم باید الگوی سایر استان ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت باشد

در ادامه حجت الاسلام شعبان زاده مدیر کل سازمان تبلیغات استان قم با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی ابراز کرد: فعالان جمعیت اگر امتداد مردمی پیدا کنند تازه یک حلقه میانی خواهند بود و از این رو اهمیت جهاد تبیین در حوزه خانواده و جمعیت خودش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: دشمن با جنگ روایت ها و مولفه های سبک زندگی غربی به جنگ خانواده های ایرانی آمده است و در این میدان جهاد تبیین و روایت صحیح و بسیج اراده ها نقشه دشمنان را خنثی می کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان قم اشاره به نقش عظیم مادری کرد و یادآور شد: اگر مادر ایرانی به هویت مادری خود افتخار کند بدون شک جوانان کارآمدی در آینده این مملکت شاهد خواهیم بود.

قم باید الگوی سایر استان ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت باشد

گفتنی است حجت الاسلام کلاته از دیگر سخنرانان این همایش بود که سه فرزند را در شرایط کنونی کافی ندانست و اظهار داشت: اگر والدین برای فرزندانشان برنامه نداشته باشند قطعا دیگران برنامه ریزی خواهند کرد، پس اگر دغدغه تربیت دارید خودتان برنامه ریزی دینی در نهاد خانواده داشته باشید.

فعال حوزه جمعیت یادآور شد: مشکلات ما از بدتوقعی است، یقین بدانید اگر از آنچه داریم احساس رضایت کنیم بهترین زندگی را خواهیم داشت پس می توانیم با چهار فرزند هم در یک خانه هشتاد متری و با ماشین پراید زندگی کرد و ابراز و احساس خوشحالی و لذت نیز داشته باشیم.

قم باید الگوی سایر استان ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت باشد

در پایان این مراسم حجت الاسلام وافی گلایه ای نیز از مسئولان شهرداری قم و مراکز خدماتی حوزه علمیه در بحث جوانی جمعیت داشت و گفت: برای شهر قم بسیار زشت است که قوانین جمعیتی در اینجا اجرا نمی شود، تمام خدمات شهری برای خانواده هایی که سه فرزند دارند نیم بها است اما در قم اجرا نمی شود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت دغدغه مندان حوزه جمعیت بیان داشت: سال 1400 دوهزار تولد در حوزه علمیه داشته ایم و 1401 شش هزار تولد داشته ایم، آن هم بدون اینکه فرزندآوری تاثیری در شهریه اندک طلاب داشته باشد.

حجت الاسلام وافی افزود: امیدوارم این روند در میان سربازان امام زمان ادامه دار باشد و از سوی دیگر مسئولان حوزوی نیز نگاه ویژه به خانواده های دارای چهار فرزند به بالا داشته باشند.

ارسال نظرات