۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۳۵۷۱۶

شب شعر با موضوع جوانی جمعیت

شب شعر با موضوع جوانی جمعیت
نخستین شب شعر با موضوع جوانی جمعیت در زواره اردستان برگزار شد.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، در راستای توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری محفل ادبی شب شعر توسط قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان اردستان در زواره برگزار شد.

هدف از برگزاری این محفل ادبی استفاده از ظرفیت‌های هنری جهت آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در بین عموم مردم درخصوص چالش جمعیتی کشور است.

برگزاری نخستین شب شعر با موضوع جوانی جمعیت در زواره اردستان

سید محمدهادی احمدی‌طبا، فرماندار و رئیس قرارگاه جوانی جمعیت اردستان در این مراسم، اظهار داشت: چالش‌های جمعیتی بسیاری پیش‌روی شهرستان اردستان قرار دارد و دغدغه اصلی در شهرستان نیز همان موضوعی است که مورد توجه و در ذهن مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی افزود: افزایش نرخ سالمندی در شهرستان بسیار بیشتر از متوسط کشوری است و در حال حاضر مهمترین مسئله شهرستان، کم شدن جمعیت و افزایش سالمندی است که تمام برنامه‌های کشور و شهرستان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: جنگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط دشمن شروع شده و ما باید این دغدغه جمعیتی را در تمام اقشار ایجاد و با هوشیاری، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم بنابراین ضرورت دارد اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهیم.

فرماندار اردستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در موضوع جوانی جمعیت شهرستان، بیان کرد: درهفته جاری قرعه کشی مربوط به واگذاری زمین به خانواده‌های باشکوه انجام شده و توزیع کارت ویژه خانواده‌های باشکوه(جوان کارت اردستان) به منظور استفاده‌ خانواده‌ها از تخفیفات قانونی اماکن ورزشی، فرهنگی، آموزشی و صنفی صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظرات