۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۳۵۹۲۴

مراسم افتتاحیه مصاحبه‌ پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی جامعة الزهرا برگزار شد

مراسم افتتاحیه مصاحبه‌ پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی جامعة الزهرا برگزار شد
مراسم افتتاحیه مصاحبه‌ پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی جامعة الزهرا(س) با حضور اساتید مصاحبه گر و مشاوران برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مصاحبه‌ پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور اساتید مصاحبه‌گر و مشاوران این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به نکاتی پیرامون نحوه پذیرش و گزینش طلاب جدید جدید الورود در سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ملاک‌های پذیرش طلبه در راستای رویکرد جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، به‌گزینی است.

معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: سیاست منطقی و معقول این مؤسسه علمی حوزوی بر اساس به گزینی است و نه صرفاً جذب حداکثری.

یوسفی همچنین به اجرای طرح تحول نظام آموزش اشاره و بر لزوم شناسایی توانمندی و استعدادهای پذیرفته شدگان تأکید کرد.

در ادامه سرکار خانم نظری به موضوع شناخت فرقه‌ها و نحله‌ها، معرفی فرقه‌های انحرافی و ایدئولوژی آنها و همچنین سیاست‌های جذب و نفوذ در افراد به ویژه قشر نوجوان و جوان انحرافی اشاره کرد و افزود: اهداف فرقه‌ها بر سه محور اصلی «قدرت، شهرت و ثروت» استوار است و اکثر فرقه‌ها به این مبنا تکیه دارند که دنیا به دنبال معنویت است، اما نه معنویت سخت.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مؤلفه‌های شناخت فرق اشاره کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های شناخت فرق، ساختار تشکیلاتی و تحکمانه و وفاداری شدید بدون عقلانیت است؛ تحکیم رابطه مرید و مرادی، استفاده از تکنیک‌های روانشناختی، ادعای ارتباط با ماوراء طبیعت، ادعای برتری از جامعه و فرق دیگر و داشتن سلوک خاص از دیگر مؤلفه‌های شناخت این فرقه‌ها هستند.

نظری اصطلاحاتی همچون «پدر مهربان، مادر زمین، صلح جهانی و خدای رحمانی» از اصطلاحات رایج و از جمله اصطلاحاتی عنوان کرد که جاذبه‌های فرقه‌ها را دو چندان می‌کند.

وی از نفوذ فرقه‌های انحرافی در مراکز آموزشی معتبر، مؤسسات فرهنگی و حتی مدارس خبر داد.

در ادامه مراسم، سرکار خانم معصومه احمدی مسئول گزینش و استعدادیابی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: لازم است اساتید مصاحبه گر و مشاوران، دقت نظر کافی بر امر داشته باشند و در نحوه گزینش و پذیرش بر این مطلب تکیه کردند که علاوه به ملاک‌های اصلی گزینش تفاوت‌های فردی، قومی و فرهنگی را مدنظر داشته تا افراد مستعد و باانگیزه از موقعیت تحصیل در مجموعه بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات