۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۳۵۹۷۹
دغدغه فعالان رسانه درباره حجاب؛

مسیبی: تغییر زمین بازی در مسئله حجاب لازم است + فیلم

مسیبی: تغییر زمین بازی در مسئله حجاب لازم است + فیلم
فعال زن و خانواده با اشاره به اینکه در بحث حجاب به جای بازی در زمین دشمن باید زمین بازی را تعقییر دهیم، اظهار داشت: مدیران رسانه‌ای یک سیاست واحد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به جرئت مي‌توان گفت مسئله حجاب و عفاف زنان از معدود مسائلی است كه رسانه‌های داخلی بدون هيچ‌گونه طرح مدوّنی به آن پرداخته‌اند و بيشتر دچار سردرگمی شده‌اند.

بعضي اوقات دفاع و پرداخت به شيوه نادرست، آثار منفی برجای گذاشته و موجب سوء استفاده بيشتر شده، نمونه آشكار و بزرگ آن رسانه ملی است كه كاملاً مشهود است؛ در اين موضوع برنامه مدونی ندارد و گاهی دچار تناقض می‌شود. 

در همین راستا خبرگزاری رسا نشستی را با عنوان «ید واحده مدیران و فعالان رسانه‌ای حوزوی در مسئله حجاب» با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه برگزار کرد، در این نشست خانم مسیبی فعال حوزه زن و خانواده و استاد حوزه و دانشگاه به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهایی پرداخت که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

خانم مسیبی ضمن گلایه از اینکه نظرات کاربردی در این جلسه زیاد مطرح نشد، اظهار داشت: باز کردن باب درد و دل و مطرح کردن آسیب هایی که همه از آن اطلاع دارند در این جلسات مشکلات فرهنگی را برطرف نمی‌کند و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از این نشست ها استفاده بهینه کنیم.

ارائه راهکار برای حجاب

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره با اینکه موضوع این جلسه ید واحد فعالان رسانه‌ای حوزوی است، ابراز کرد: بهتر است در این جلسه پیشنهادهای خود را به صورت دسته بندی ارائه دهیم و در ادامه بر روی این پیشنهادات کار شود و اگر اینگونه عمل شود، حتماً کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

فعال زن و خانواده ضمن تاکید بر اینکه در این جلسه اولویت این بود که  از نظرات مدیران و کسانی که تصمیم سازهستند استفاده شود، گفت: فعالان و کارشناسان این حوزه هر چند که نظرات آنها مهم و قابل استفاده ولی آنچه که مهم است این است که مدیران رسانه ای که تصمیم سازی می کنند دورهم جلسه ای را تشکیل دهند و به هدف مشترکی برسند.

مسیبی در ادامه افزود: البته باید توجه کرد که سلیقه مدیران رسانه ای متفاوت است و هر مدیری با مهارت، سلیقه و توانمندی خود هدفی را دنبال می‌کند اما باید به دنبال هدف مشترکی باشد و یک سیاست واحد را دنبال کنند و برای رسیدن به یک سیاست واحد در بین فعالان  فرهنگی تقسیم کار لازم است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در مسئله حجاب به جای تدافعی عمل کردن باید زمین بازی را تغییر دهیم و تهاجم داشته باشیم، اظهار داشت: ماجرای بی‌حجابی را از طرف غرب باید دنبال کنیم؛ البته در این زمینه کارهای صورت گرفته است ولی سیاست کلانی در این زمینه وجود ندارد تا فعالان فرهنگی طبق آن عمل کنند.

مسیبی: لزوم تغییر زمین بازی در بحث حجاب

وی با اشاره به اینکه زمانی رئیس جمهور آمریکا گفت مردم ایران به دلیل نپوشیدن شلوار لی و گوش ندادن به موسیقی رپ آزاد نیستند، تصریح کرد: رسانه ملی ما در مقابل میکروفونی به دست گرفت و از مردم پرسید که آیا شلوار لی می پوشید؟ و یا به موسیقی گوش می دهید؟ و مغازه هایی که شلوار لی می‌فروشند را نشان می‌داد.

کار تهاجمی رسانه‎‌ای به جای دفاع

فعال زن و خانواده در ادامه گفت: رسانه ملی اگر می‌خواست کار قوی رسانه‌ای انجام دهد باید خبرنگار رسانه ملی را به غرب می فرستاد تا با کسانی که شلوار لی می‌پوشند و پلاکارد دست‌ گرفته، جلوی مجلس سنا اعتراض می‌کردند، مصاحبه کنند و نشان دهد که بین شلور لی یا موسیقی رپ و آزادی نسبتی  وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ما به جای پاسخ دادن به سوال هوشمندانه رئیس جمهور آمریکا و بازی در زمین او، باید زمین بازی را تغییر می دادیم و با تهاجم نقشه او را تغییر می دادیم و در مسائل مربوط حجاب باید به جای دفاع به تهاجم بپردازیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.  

مسیبی با اشاره به مستندی بسیار قوی و خوب به نام «ایکسونامی» که خیلی در رسانه ها به آن توجه نشد، ابراز کرد: در این مستند به خوبی مسئله حجاب بررسی شده و نشان می‌دهد که غرب در حوزه زن در فساد و فحشایی که ایجاد کرده غرق شده و اگر کارهایی از این قبیل به صورت کوتاه و عکس نوشته منتشر شود خیلی می تواند در آگاه سازی مردم موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه با مهارت افزایی در فعالان رسانه‌ای باید کارهایی را انجام دهیم که زن غربی و مشکلات و بحران های او نشان داده شود، گفت: باید در بحث حجاب از موضع دفاعی به موضع تهاجمی تغییر تاکتیک دهیم و وارد زمین زندگی آنها شویم.

مسیبی: لزوم تغییر زمین بازی در بحث حجاب

فعال زن و خانواده در ادامه اضافه کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه شود، ظاهر سازی در فضای مجازی است که زیبایی فرد با پوشیدن مد و لباس تعریف می شود و رسانه‌ها ذائقه جدید را ایجاد می کنند و ما باید با افزایش مهارت ها، ظاهرسازی در فضای مجازی را مدیریت کنیم. 

مشکل ضعف انتشار تولیدات رسانه‌ای

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما  کلیپ های خوبی در فضای مجازی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر می سازیم و انتشار می دهیم، تصربح کرد: متأسفانه این کارها در فضای مجازی به خوبی دیده نمی شود و ضعف در انتشار این کارها باعث شده، که خوب دیده نشود.

مسیبی ضمن تاکید بر اینکه در شهرهای خاصی همیشه مسئله بی حجابی را بیشتر داشته‌ایم، ابراز کرد: اتفاق اخیر در رابطه با بی حجابی، خاص و عجیبی نیست ولی ما با شتابزدگی مسئله بی حجابی را  پررنگ کردیم و بزرگتر از حد واقعی نشان داده‌ایم.

وی ضمن بیان اینکه باید با داشتن مهارت به مسئله حجاب پرداخت، خاطرنشان کرد: از فعالان رسانه ای تقاضا می‌کنیم که در این مسئله ورود پیدا کنند و در فضای توئیتر و مخصوصاً اینستاگرام به فعالیت بپردازند تا دشمنان این عرصه ها را خالی نبیند و بدون معارض به فعالیت نپردازد.

فعال حوزه خانواده با اشاره به اینکه یکی از شاگردان او گفته بود در روز ۲۲ بهمن کسی در راهپیمایی  شرکت نکرده بود، تصریح کرد: رسانه ما به گونه‌ای عمل کرده است که دختر چادری که در قم زندگی می کند از حضور گسترده مردم در راهپیمایی قم بی اطلاع است و نمی داند که چه جمعیت مردمی زیادی در راهپییمایی شرکت کرده اند.

مسیبی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید وارد فضای رسانه‌ای دشمن شویم و پوشش خبری خوبی از فعالیت نیروهای انقلابی دهیم و به جای تدافعی عمل کردن حالت تهاجمی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن داشته باشیم و با همکاری و همیاری فعالان رسانه‌ای و فرهنگی در این جنگ رسانه‌ای قطعا پیروز خواهیم شد.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات