۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۳۶۱۷۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اساتید دانشگاه با دمیدن ایمان و امید به دانشجویان توطئه دشمنان را خنثی کنند

اساتید دانشگاه با دمیدن ایمان و امید به دانشجویان توطئه دشمنان را خنثی کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از اساتید دانشگاه به عنوان الگوی علم، تلاش، اخلاق و ایمان نام برد و گفت: اساتید دانشگاه، دانشجویان خود را در تراز انقلاب تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع اساتید منتخب دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: اساتید دانشگاه با دمیدن ایمان و امید به دانشجویان نقشه شیاطین جن و انس را خنثی کنند.

وی از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرمایه‌های نظام اسلامی ایران نام برد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، به کسانی که ایمان آورده و آن‌هایی که صاحب علم و دانش هستند درجات رفیع و بزرگی دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه معلم به تنهایی خود یک امت است، اظهار داشت: معلمان در قیامت به تنهایی همچون یک امت واحده برانگیخته می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: کسی که براى خدا علم را بیاموزد و به به آن عمل کند و به دیگران بیاموزد به مقام‌های بلند آسمانی می‌رسد، چرا که علم را باید برای خدا آموخت، بدان عمل کرد و به دیگران تعلیم داد.

وی افزود: امروز در دوره‌ای تدریس می‌کنید که از برکت قیام امام(ره) در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار هستید، چرا که پیشرفت‌های ۴ دهه اخیر انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی ۱۹ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی ایران تحت پوشش بیمه بودند، اما امروز این رقم به ۶۴ درصد افزایش یافته است؛ همچنین در برخی از رشته‌های پزشکی نیز به مرجعیت علمی رسیده ایم، به طوریکه امروز بیمارانی از دیگر کشور‌ها در شهرستانی مانند کاشان درمان می‌شوند.

وی به رشد معنوی مردم کشور نیز اشاره کرد و با بیان اینکه زائران مسجد جمکران قبل از انقلاب انگشت شمار بودند، اما امروز سالانه میلیون ها نفر برای زیارت به مسجد جمکران می‌روند، افزود: مراسم اعتکاف قبل از انقلاب برای پیرمرد‌ها بود، اما امسال یک میلیون نفر معتکف شدند که ۷۵ درصد از این جمعیت جوانان و نوجوانان بودند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته را چشمگیر خواند و گفت: براساس اعلام سازمان ملل نرخ سواد بانوان ایرانی قبل از انقلاب رتبه ۱۹۹ را بین ۲۰۰ کشور جهان داشت، اما بعد از انقلاب نرخ سواد بانوان ایرانی به رتبه های نخست جهان افزایش یافته است.

به گفته وی با رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح ایران در این فناوری در ردیف چهار کشور آمریکا و روسیه و چین قرار گرفت و برای نخستین بار ناو تمام ایرانی جمهوری اسلامی ایران اقیانوس آرام و اطلاس را طی کرد تا سبب بهت و حیرت قدرت‌های جهانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: انقلاب اسلامی با عنایت الهی و امام زمان(عج) پیروز شد و بیش از ۴ دهه مقاومت کرد تا امروز شما اساتید دانشگاه انقلاب بتوانبد دانشجویان خود را باید در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنید.

وی از اساتید دانشگاه به عنوان الگوی علم، تلاش، اخلاق و ایمان نام برد و اظهار داشت: تبیین و امید دادن به دانشجویان از سوی اساتید دانشگاه تأثیرگذاری بیشتری دارد.

به گفته وی تلاش دشمن برای از بین بردن ایمان و امید است و با دمیدن ایمان و امید به دانشجویان نقشه شیاطین انس و جن نیز نقش برآب خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات